• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Brommervakantie

Gestart door NanderCB50, dinsdag 06 september 2011 - 11:28

« vorige - volgende »

NanderCB50

hallo

Binnekort vertrek ik met enkele vrienden van Mechelen (Belgie) naar hartje Luxemburg.
Dat is wel een afstand.
Hebben jullie tips/ervaringen waar jullie me mee kunnen helpen?
(Ik denk aan gereedschappen/eten/Comfort op de brommer/...)

Alvast bedankt!


bagheera

Als je zorgt dat je brommer gewoon in goede conditie is hoef je ook niet veel gereedschap mee te nemen, maar een bougie, lampjes en wat sleutels is natuurlijk altijd handig op zo'n reis.

Veel plezier!
Honda 1st encounter spring 1995
Now Honda no.7 SS50Z K3 1977

Peter van Geelen.

Wat Bagheera zegt en neem ook extra boutjes en moertjes mee. Extra noodverlichting (die led lampjes die je op fietsen ziet) is ook erg handig om -gezien- te worden en wegen erg weinig. Als je alles bij elkaar gesprokkeld hebt wat je mee wilt nemen, ga het wegen. Je zult zien dat het soms nog aardig uit de hand kan lopen. Spanbanden maken het bagage opbinden een stuk makkelijker en zorg ervoor dat je al een dag of twee van tevoren alles compleet hebt zodat je nog tijd genoeg hebt om de boel goed vast te snoeren aan je brommert. Vermijd een rugzak en mocht je er toch een mee willen nemen, doe er dan alleen dingen in die je direct nodig hebt, zoals wat eten en drinken voor de dag en natuurlijk je verbandtrommeltje.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

NanderCB50

Bedankt voor de tips! ;D
Ik heb enkel het probleem dat ik geen zijtas kan hangen door mijn kitaco uitlaat..

tobe

#4
Ik weet niet of dit hier al gepasseerd is maar groot respect voor deze gast;
http://dax2australia.ccservices.be/
NanderCB50, daar kan je misschien wat informatie vinden van wat wel en niet mee te nemen...
Lees, geniet, droom en vertrek  8-)

Ik ben 2 jaar geleden met een Vespa (jaja sorry het is tweetakt :) ) naar Andalusie (3600km) gereden. Ik had wat basic materiaal, tentje, slaapzak, wat plak gerief voor een lekke band, etc. bij. Ik heb bijna geen problemen gehad, 1 keer een lekke band, 1 keer kapot achterlicht en carbu 1 keer rijker moeten stellen toen ik in Zuid-Frankrijk zat.. Dus met een beetje geluk heb je niet veel materiaal nodig...

NanderCB50

Ik heb nog niet heel zijn reisverslag gelezen maar het is zeer indrukwekkend!