• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Project Novio

Gestart door Stefan, donderdag 24 mei 2012 - 09:28

« vorige - volgende »

Stefan

ff korte update

wegens verhuizen (jawel de grote stap met de vriendin is gebeurd :)) ligt het projectje even kort in de diepvries (ook niet gelogen met de huidige weeromstandigheden)

De problemen met de stang en balhoofd zijn ook reeds opgelost met een beetje krachtpatserij en de juiste tools, dus nu zit 't frame eigenlijk lekker in elkaar.
Heb de wielen er al es opgepast, achteraan zal ik wat moeten verschuiven want komt niet uit met men tandwiel etc, maar das niet echt een probleem.

De spatborden zijn ook klaar voor erop gezet te worden, ben best tevreden met hoe ze geworden zijn, zeker als je ziet hoe ze eruit zagen in 't begin :)

Van zodra alles wat verhuisd is en op zijn plooi is gevallen, komen er wel foto's, beloofd ;)

en ff nog een vraagje, heb gekeken voor men olie van de motor te verversen maar ik vrees dat de bout heel hard vastzit. hebben jullie hier een idee van hoe dit opgelost kan worden ?

Peter van Geelen.

Gefeliciteerd met de verhuizing en het gaan samenwonen! :)

Om de olieaftapplug los te krijgen is soms, met als bij je balhoofd, gepaste kracht nodig.

Het meest ideale zou zijn als je zo'n inertie hamer hebt (hamer met los zand in de kop) maar een normale werkt ook.

1. Pak een goed passende ringsleutel en druk deze naar links (van Los ;) ) zodat er geen speling aanwezig is.
2. Tik nu met de hamer op de sleutel totdat de bout losschiet. Goed mikken dat je recht in lijn met de bout de hamerslag uitoefend.
3. Ga nu BEHEERST kracht zetten tot de bout losspringt.

(zie mijn haastige krabbel in de bijlage)

Soms heeft het wel eens zin om een tik naar rechts te geven en dan naar links, maar houd maar gewoon het bovenstaande aan en denk om je vingers.

Lukt het nu nóg niet?

Als je een set ring/steek sleutels hebt (dus niet steek/steek of ring/ring) doe dan het volgende:
1. Pak de langste en best passende ring/steek sleutel die op de bout past.
2. Pak nu nog een andere ring/steek sleutel en haak de ring van die sleutel in het steekgedeelte van de sleutel die op de plug zit.

(zie mijn andere haastige krabbel in de bijlage)

Succes!
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Stefan

Zo, met de eerste (echte) zonnestralen de novio gaan ophalen bij de oudjes, en al terug wat beginnen sleutelen zodat ie klaar geraakt tegen de zomer ofzo :)

Natuurlijk, plaatjes zeggen veel meer dan woorden dus hier gaan we ;





Nu wil ik er de wielen opkrijgen, die ook voorzien zijn van nieuwe asjes enz, maar kom ik bij een klein (groot) probleem.. Nl. ik weet niet echt goed hoe 't achteraan moet om 't te doen passen met die trommelrem enzo, heb hier niet veel ervaring mee..
De foto's nu zijn maar tijdelijk, om jullie 't probleem even te verduidelijken.. De tekeningen die ik heb zijn niet echt duidelijk, nu vraag ik me af of er nog een bout aan die trommelrem moet komen om 't boeltje vast te zetten, want die kan er nl niet tussen..
Dus als die bout er niet zit, zit die trommelrem dan dus vrij los ? Of dient hiervoor die kleine uitstekeltje aan het frame voor ? (zie je ook bovenaan)
En klopt dit dan met waar de ketting moet komen ?





Dit vind ik dus persoonlijk niet echt kloppen.. Graag jullie expertise en advies :)

Zo staat ie nou dus, in afwachting van het wielen debacle :)



Alvast bedankt !

Kleesbees

De trommel valt met de gleuf in het uitsteeksel van de achterbrug.
Meestal even het achterwiel schuin houden dan valt hij ervanzelf in.
Verder zit het wiel goed zo.  ;)

C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

Stefan

Citaat van: Kleesbees op woensdag 24 april 2013 - 20:57
De trommel valt met de gleuf in het uitsteeksel van de achterbrug.
Meestal even het achterwiel schuin houden dan valt hij ervanzelf in.
Verder zit het wiel goed zo.  ;)



ah nu is 't duidelijk ! Dit is dan bij het voorwiel hetzelfde ?

Dank je wel !

Kleesbees

C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

Stefan

ziezo, thx to kleesbees zit ie er lekker in



en zo ziet ie er nu uit, voorwiel zit er nog niet in omdat ik de band domweg er verkeerd op had zitten :D



en een vraagje, heeft er iemand een middeltje om deze beschermplaat die wel in goede staat is maar nogal vuil en vergeeld is terug iets of wat deftig te krijgen ?
liefst had ik em terug in 't gebroken wit zoals men spatborden, maar zo goed mogelijk is al best goed voor mij :)



tot de volgende !

Peter van Geelen.

Zelf gebruik ik Bref om het vuil te verwijderen. De rode fles met Kalk und Smutz reiniger (yus, ik koop het in Duitland maar misschien in het in BE/NL ook te koop) Als je oplosmiddelen gebruikt, test het dan eerst even, want kunsstof en oplossers kan wel eens mis gaan *kuch* xD
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Stefan

weet er iemand toevallig welk soort kunststof/polymeer dit is ?

stekel

Nee....ik weet niet wat voor een kunststof dit is.

Maarrrrr..... gebruik gewoon eens een lak cleaner ( commandant ofzo) en een lappenschijf.
Daarna goed afspoelen met een sopje, en het resultaat zal geweldig zijn.
Daarna gewoon een goede boatwax kopen, en dan blijft het nog schoon ook.
Succes!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Stefan

Tussendoortje

*beschermplaat en achterrekje liggen er los op  ;)*







Zal nog effe moeten snijden in men nieuwe zadelmousse, anders krijg ik de hoes er niet rond ! :)


Goldie

Citaat van: Stefan op zaterdag 25 mei 2013 - 19:07

Zal nog effe moeten snijden in men nieuwe zadelmousse, anders krijg ik de hoes er niet rond ! :)


Je ziet ze het leer altijd stomen, zit ie daarna strak...  :yarr:
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Stefan

heeft er iemand een how-to of iets dergelijks om gas -en remkabels te plaatsen ?

ik heb hier nl. geen ervaring mee en zou 't toch graag in orde krijgen  ;)

Peter van Geelen.

Wat is er aan de hand dan? Bedoel je het plaatsen zelf of het doorvoeren door het frame heen?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Stefan

Citaat van: Peter van Geelen op maandag 01 juli 2013 - 19:00
Wat is er aan de hand dan? Bedoel je het plaatsen zelf of het doorvoeren door het frame heen?

't plaatsen zelf.. ik heb hier een aantal universele kabels & nippels liggen, maar ik zou nie weten hoe er aan te beginnen :D