Pagina's: 1   Omlaag
  [cb/cy50] zoveelste verlichting probleem Gepost op: Dinsdag 10 Januari 2012 - 23:15
mano
Proud to be LOUD!
*

« Gepost op: Dinsdag 10 Januari 2012 - 23:15 »

Hallo. Ik heb op mijn bakbrommer een CY50 blok gezet. hierop heb ik een voorlamp en achterlamp aangesloten zonder schakelaar. (altijd licht dus)
Daarbij heb ik een draad naar een 6v loodaccutje getrokken, met een nieuwe diode unit ertussen zoals het hoort.
Om even te testen heb ik de accu even doorgelust naar de verlichting, de verlichting brand goed! dus geen draden of massa problemen.

Probleem 1 is dat er uit het blok twee witte draden komen, niet een gele en een witte. kan ik op een andere manier ondekken welke draad wat is? ik heb op de spoel gekeken maar kan niet duidelijk een draad zien die halverwege begint net als in het electrisch schema. misschien de weerstand doormeten tussen stekkertjes en massa, maar welke draad heeft dan de meeste of minste weerstand?

Ik heb even getest de draden aan te sluiten (at random dus - foei).
Nu komt probleem 2. Als ik de brommer start gaan de lichten mooi aan. de accu geeft een 8v even snel, dus er komt wat stroom op.
als ik gas geef vallen de lichten uit, en de accu spanning zakt terug naar 6v. dit blijft dan ook zo met draaiende motor. Echter zijn ze niet doorgebrand! als ik de brommer uit zet en weer aan, doen ze het weer even tot ik ga geef. ik heb draden gewisseld tussen de twee stekkertjes maar geen verschil.
Het lijkt er dus op dat de spoelen hun werk doen, totdat ze een beetje meer stroom gaan leveren.... dan hebben ze geen zin meer..... help?

bedankt alvast!

[cb/cy50] zoveelste verlichting probleem Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 11 Januari 2012 - 21:01
tweetje
Stamgast
**

the power of dreams

« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 11 Januari 2012 - 21:01 »

hmm.. dat zijn van die vervelde spook problemen, waarvan de oorzaak lastig te vinden kan zijn.

je hebt waarschijnlijk geen andere spoelenplaat, zodat je die kunt uitsluiten dat het daar aan ligt?

verder is alles in goede staat? de accu ed, gebruik je ook een spanningsregelaar?

Hot.. hotter.. HONDA

[cb/cy50] zoveelste verlichting probleem Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 11 Januari 2012 - 21:38
mano
Proud to be LOUD!
*

« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 11 Januari 2012 - 21:38 »

nee geen andere spoelenplaat, anders had ik die wel getest... hoewel ik wel denk een nieuwe lichtspoeltje te halen. niet duur en dan weer ik zeker dat deze in orde is....

accu is nieuw, onderhoudsvrij loodaccutje 6v. geen spanningsregelaar maar zo'n diode blokje, zoals orgineel.

het lijkt op een te dunne draad ofzo maar dan zou je verwachten dat deze geweoon doorfikt enniet elke keer het weer doet......

[cb/cy50] zoveelste verlichting probleem Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 12 Januari 2012 - 13:27
tweetje
Stamgast
**

the power of dreams

« Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 12 Januari 2012 - 13:27 »

een nieuw spoeltje proberen is inderdaad het verstandigst. Coos Matser heeft volgens mij nog een goede niet veel gebruikt spoelen plaat liggen.

Hot.. hotter.. HONDA

[cb/cy50] zoveelste verlichting probleem Antwoord #4 Gepost op: Zondag 22 Januari 2012 - 10:36
mano
Proud to be LOUD!
*

« Antwoord #4 Gepost op: Zondag 22 Januari 2012 - 10:36 »

omdat de ontsteking ook niet helemaal jofel was heb ik een extra draad getrokken van het blok naar het frame. Daarbij had ik nog een stekkertje van de acuu los en vast gemaakt en nu blijven de lampen branden. die stekkertjes waren nieuw, dus ik denk dat de aardedraad het verschil heeft gemaakt. ook kon ik nu een duidelijke 8-9 volt meten op de ene draad en 6.5-7 op de andere draad, dus die 6.5v draad maar op de accu gezet en de 8v op de (12v) lampies. dan gaat de accu in ieder geval niet koken.

wat zijn de normale waardes voor de stroomdraden?
  Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: