Pagina's: 1   Omlaag
  ss50 restauratie Gepost op: Woensdag 30 November 2011 - 19:11
timans
Groentje
*

« Gepost op: Woensdag 30 November 2011 - 19:11 »

hallo,

Ik ben begonnen aan de restauratie van een ss50K3 maar wil hem K1 uitvoeren, korte buddy, candy blauwe tank. Maar weet iemand het RAL grijs nummer voor het frame?

gr Roland

ss50 restauratie Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 30 November 2011 - 22:05
butt head
Vaste Klant
*

« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 30 November 2011 - 22:05 »

die kleur grijs dat op het frame zit is geen ral kleur.

de ral kleur die er in de buurt komt is ral 7016 dat heb ik ook op mijn ssje zitten.

ss50 restauratie Antwoord #2 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 04:55
timans
Groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 04:55 »

OK super , dat lijkt inderdaad goed, zal de spuiter doorgeven en later deze week ook wat foto's uploaden. Gelijk nog een vraag;
Er zit een (overigens nette) 120 schaal KM teller op IPV de 'normale' 100. Heeft er iemand een nette gebruikte liggen?
En, vraag 2; hitteschild is lelijk, zijn ze ergens te krijgen nieuw of is verchromen een aan te raden optie?

ss50 restauratie Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 08:18
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 08:18 »

Hi Roland, wat betreft vraag 2, ik neem aan dat het gaat om het hitteschild van een hoge pijp? Indien dat het geval is, dan raad ik je aan de bestaande te restaureren, want even een nieuwe kopen is of onmogelijk of een heel prijzige zaak.

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

ss50 restauratie Antwoord #4 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 09:09
timans
Groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 09:09 »

Hoi Peter bedankt voor je reactie, ja ik bedoelde het schild i.d.d. ik ga hem dan laten verchromen...de kleur op het schild (rond de ringen) is dat nou zwart of antraciet? Hooglans of mat origineel?
Waar halen jullie overigens meestal de spullen  4stoke bike/ Loef/ Leertouwer ? Of mis ik er nog een paar?
Ik heb vroeger (lees midden 80-er jaren) een aantal ss en gehad dus moet er even opnieuw inkomen! Gr Roland

ss50 restauratie Antwoord #5 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 09:46
butt head
Vaste Klant
*

« Antwoord #5 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 09:46 »

op die teller vraag. vaak word er een nieuwe imitatie teller gepakt omdat de oude ss50 tellers op het punt van overlijden staan of lelijk zijn geworden in de loop de tijd.
ook willen ze wel eens stevige prijzen vragen voor een originele teller.

ik haal vaak mijn onderdelen bij 4stroke bike center en leertouwer. rovaza kan je ook goed terecht enkel verkopen die niet veel originele onderdelen. bij loef willen ze alleen maar nieuwe brommers kopen heb ik het idee. bij de 4takt schuur hebben ze nog wel eens moeite om het verschil te zien tussen een ss50m tank en een c320tt50 tank. en coos matsers wil ik geen zaken meer mee doen die houd zich niet aan de afspraak.

ss50 restauratie Antwoord #6 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 11:30
DAX6
Vaste Klant
*

« Antwoord #6 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 11:30 »

Hoi Peter bedankt voor je reactie, ja ik bedoelde het schild i.d.d. ik ga hem dan laten verchromen...de kleur op het schild (rond de ringen) is dat nou zwart of antraciet? Hooglans of mat origineel?
Waar halen jullie overigens meestal de spullen  4stoke bike/ Loef/ Leertouwer ? Of mis ik er nog een paar?
Ik heb vroeger (lees midden 80-er jaren) een aantal ss en gehad dus moet er even opnieuw inkomen! Gr Roland
De binnenringen van de K1 zijn dezelfde blauw/grijze kleur als het frame,we praten dan over de K1 beginnend net framenummer 2XXX, de latere type hebben zwart.(zijdeglans)
DE K1 had nooit een km teller met 120km er op, de Engelse met schijfrem had soms 120km.
Een nieuw hitte schild kost ca. 300 euro minimaal,je kunt ze nergens meer vinden.

ss50 restauratie Antwoord #7 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 20:44
timans
Groentje
*

« Antwoord #7 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 20:44 »

Dat is leuk, ik dacht dat ik een 78' K3 had maar het is dus toch een K1 omdat framenummer met een 2 begint, noooit geweten!. Ik keek vroeger altijd op de bobinekabel (onder de rubber mantel) om het bouwjaar te achterhalen hoewel dat natuurlijk ook niet de originele hoeft te zijn. Weet iemand of je n.a.v. het framenummer het bouwjaar kan achterhalen?

Hoort het bloknummer dan ook met een 2 te beginnen? Dat is bij mij wel zo.

Ik ga zaterdag naar 4stroke bike centre voor de grote boodschappen, heb er leuk mail contact mee en Johannes kan volgens mij blind een SS reviseren met 27 jaar ervaring.

Wanneer is de SS nou gestopt met verkopen in NL, dat moet ergens in 1983 geweest zijn toen de MB kwam? Volgens mij zijn ook nog gelijktijdig geleverd.....

ss50 restauratie Antwoord #8 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 21:30
DAX6
Vaste Klant
*

« Antwoord #8 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 21:30 »

Ik kan wel iets vertellen op bouwjaren.
Als je een SS50 hebt met een framenummer beginnend met 2XXXX dan heb je een zogenoemde vroege machine.Veel zijn er niet gebouwd met dat nummer, dat geldt ook voor de CD.
Hij komt dan uit 1971 en sluit aan op de CD50 die ook met een 2XXXXX begint en geproduceerd is eind 1970.
De latere types beginnen met nummer 11XXXXXX
Je hebt dus een K1.
Ik heb een SSk1 met een goud kleurige tank beginnend met een 2XXXX en een CD eveneens beginnend met een 2XXXX.
Van de CD komt soms het frame uit Japan 2XXXX en dat geldt ook voor de aller eerste SS50Z. Daarna zijn ze in Belgie (Aalst) samengesteld en speciaal voor de Nederlandse markt voorzien van een trapper mechanisme als mede de gele plaat en de snelheids beperking.

ss50 restauratie Antwoord #9 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 21:52
timans
Groentje
*

« Antwoord #9 Gepost op: Donderdag 01 December 2011 - 21:52 »

bedankt, ik zie dat ik groentje wordt genoemd maar ik weet nu al redelijk wat
Even over de achter brug, mijn trapper installatie is er ooit afgehaald en eerlijk gezegd vind ik dat niet erg. Ik wil er weer origine k1 van maken maar zonder trappers of vinden jullie dat estetisch onverantwoord ??
Maar dat betekent dat ik de brug glad wil maken, nok eraf slijpen/ gat dicht lassen en glad maken. Heeft iemand daar ervaring mee of bestaan er ook doppen? Waren de buitenlandse bruggen ook glad neem ik aan?

ss50 restauratie Antwoord #10 Gepost op: Vrijdag 02 December 2011 - 00:48
Admin
Administrator
Stamgast
*

« Antwoord #10 Gepost op: Vrijdag 02 December 2011 - 00:48 »

"Groentje" verdwijnt snel genoeg

De achterbrug van de Nederlandse SS50 is 100% Nederlands fabrikaat.
Ik weet echter niet meer precies wat het verhaal er achter is, behalve dat trappers verplicht waren op een bromfiets.

Misschien weet Herman nog wie die dingen ontworpen en gebouwd heeft?
(Dan heb ik gelijk weer een artikel voor op de website hehe)

vroem... VROEMMM... VRROOOAAAAP!!

ss50 restauratie Antwoord #11 Gepost op: Woensdag 07 December 2011 - 09:28
timans
Groentje
*

« Antwoord #11 Gepost op: Woensdag 07 December 2011 - 09:28 »

Hoi, mijn restauratie gaat gestaag. Deze week krijg ik van 4stroke de kleurnummers door voor het frame dat dus origineel K1 grijs wordt. Ik zal foto's sturen wanneer klaar. Tank wordt door hem origineel Candy Blue met witte dubbele streep gespoten. Ik heb voorbeelden gezien van andere K1 tanks bij hem en dat is mooier dan nieuw, kost wat maar dan heb je ook wat

Maar mijn vraag is heeft er iemand een goede originele snelheidmeter  tot 100 km te koop?, er zit nu zo'n kopie op van 120 schaal die bovendien te veel aangeeft.

GR Roland

ss50 restauratie Antwoord #12 Gepost op: Zondag 11 December 2011 - 01:29
schwantz34
Stamgast
**

BRAAAAWWPP!

« Antwoord #12 Gepost op: Zondag 11 December 2011 - 01:29 »

Er staat op dit moment een originele SS50 kilometer teller op marktplaats te koop!

ss50 restauratie Antwoord #13 Gepost op: Woensdag 14 December 2011 - 20:47
timans
Groentje
*

« Antwoord #13 Gepost op: Woensdag 14 December 2011 - 20:47 »

100 euro, en dan niet weten of ie werkt...als iemand een goede heeft voor een nette prijs meld het even!
  Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: