Pagina's: 1   Omlaag
  [CB50] Revisiemogelijkheden cilinderkop Gepost op: Maandag 21 November 2011 - 22:02
berre
Vaste Klant
*

« Gepost op: Maandag 21 November 2011 - 22:02 »

hey
Ik heb nog 2cilinderkoppen van een cb50 liggen
Maar ze zijn allebij onbruikbaar denk ik, hier wil ik toch zeker van zijn want ze zijn vrij zeldzaam

de eerste heeft krassen waar de nokkenas in zit, de vorige eigenaar vond het verstandig om vloeibare pakkingen te gebruiken waardoor het olie kanaal verstopt zat en tja... kunnen deze weggeschuurt worden of iets dergelijks? maar ik vrees dat ze te diep zitten

en de 2e zijn schroefdraad is kapot kan hier eventueel een recoil of iets dergelijks in?

Edit: Titel aangepast naar de nieuwe standaard
« Laatste verandering: Dinsdag 22 November 2011 - 11:20 door Peter van Geelen » Gelogd

[CB50] Revisiemogelijkheden cilinderkop Antwoord #1 Gepost op: Dinsdag 22 November 2011 - 11:40
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #1 Gepost op: Dinsdag 22 November 2011 - 11:40 »

Hi Berre,

Aangenomen dat de kop glijlagers heeft voor de nokkenas (ik ben niet heel erg bekend met CB50 helaas) zal het er van afhangen hoe diep de krassen zijn. Je kunt proberen de krassen wat te egaliseren door wat WD40 op een stukje waterproof schuurpapier te doen en deze om een kurk te wikkelen. Daarna voorzichtig de randjes afvlakken. Zou je een foto kunnen maken?

Wat betreft de tweede kop, om welk stuk schoefdraad gaat het? Als de schade niet te erg is en er genoeg "vlees" over is, dan kan je inderdaad overwegen een helicoil te plaatsen.

Engelstalige handleiding:

Indien je Firefox om een plug-in vraagt, download dan even dit bestand, installeer en herstart je browser.
Deze stream is nog in een proef fase, dus hopelijk wordt het later minder omslachtig
« Laatste verandering: Dinsdag 22 November 2011 - 11:52 door Peter van Geelen » Gelogd

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

[CB50] Revisiemogelijkheden cilinderkop Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 23 November 2011 - 15:25
berre
Vaste Klant
*

« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 23 November 2011 - 15:25 »

Ik heb wat fototjes maar ik weet niet hoe ik ze kan uploaden
Dus ik heb ze in de bijlage gezet ik weet niet of dit goed is zo?
ze zijn nogal onduidelijk sorry maar ik heb aleen mijn gsm om fotos mee te trekken

ps: het is me niet gelukt om de handleiding te bezien xs
« Laatste verandering: Woensdag 23 November 2011 - 16:02 door berre » Gelogd

[CB50] Revisiemogelijkheden cilinderkop Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 24 November 2011 - 13:27
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 24 November 2011 - 13:27 »

Ik vermoed dat het gaat om het bougiegat? Dat is prima te doen met een helicoil.
Wat betreft de tweede foto, de lagerschalen zijn niet in focus, maar het lijkt er op dat dit behoorlijk diepe groeven zijn. Is dit een vast element of kunnen die glijlagers er uit? (als in lager-schalen-)

En het filmpje werkt onder de nieuwste versie van FireFox en Internet Explorer. En voor firefox heb je de eerdergenoemde plugin nodig

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

[CB50] Revisiemogelijkheden cilinderkop Antwoord #4 Gepost op: Donderdag 24 November 2011 - 18:39
berre
Vaste Klant
*

« Antwoord #4 Gepost op: Donderdag 24 November 2011 - 18:39 »

ik denk niet dat je de schelpjes kan verwijderen we waren eerst niet zeker maar
ze k wamen niet los dus ik vrees dat ze niet vervangbaar zijn

en ik gebruik google chrome mss daarom dat ik het niet kan zien ik zal eens op mijn laptop proberen 

[CB50] Revisiemogelijkheden cilinderkop Antwoord #5 Gepost op: Donderdag 24 November 2011 - 21:24
Ger
Trouwe 4-Takter
**

« Antwoord #5 Gepost op: Donderdag 24 November 2011 - 21:24 »

Je zou als het nog rendabel is , de lagers uit kunnen kotteren , en er schalen in maken

[CB50] Revisiemogelijkheden cilinderkop Antwoord #6 Gepost op: Zondag 18 December 2011 - 14:53
Freddy
Stamgast
**

dussss....

« Antwoord #6 Gepost op: Zondag 18 December 2011 - 14:53 »

De nokkenas van een cb50 heeft geen lagers,deze draait op een dun laagje olie in glijbanen en die zijn bij deze kop behoorlijk kapot.
Je zou deze kunnen laten uitkotteren en er lagerschalen in kunnen maken.
Een andere optie is er in mijn ogen niet.

Grtz Faukje

[CB50] Revisiemogelijkheden cilinderkop Antwoord #7 Gepost op: Zondag 18 December 2011 - 19:56
Ger
Trouwe 4-Takter
**

« Antwoord #7 Gepost op: Zondag 18 December 2011 - 19:56 »

Citaat
deze draait op een dun laagje olie in glijbanen
Dit noemen we glijlagers , het zijn dus wel degelijk lagers
Maar inderdaad uitkotteren en schalen er in is de enige optie.
  Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: