Pagina's: 1 2 »   Omlaag
  wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Gepost op: Donderdag 17 November 2011 - 21:19
N!ck
Stamgast
**

« Gepost op: Donderdag 17 November 2011 - 21:19 »

omdat vele mensen in de winter iets minder rijden en vaak hun brommer terug wat opknappen leek het me leuk als iedereen hier zijn plannen post 

ik zal zelf beginnen met enkele plannen voor mn SS : enkele kleine onderdeeltjes een nieuw zwart kleurtje geven (claxon, onderkant zadel, ...), achterbandje fixen (nagel erin  ), uitlaat wat oplappen, nieuwe stuggere veren in de voorvork en een grote poetsbeurt 

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #1 Gepost op: Donderdag 17 November 2011 - 23:06
butt head
Vaste Klant
*

« Antwoord #1 Gepost op: Donderdag 17 November 2011 - 23:06 »

mijn pekel noof rijdend maken.

vervolgens mijn ss weer iets aparts van maken.
nog grotere remmen dan hij al had, oldschool special paint, bussen vork en een nieuwe wachterbrug

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #2 Gepost op: Vrijdag 18 November 2011 - 01:51
schwantz34
Stamgast
**

BRAAAAWWPP!

« Antwoord #2 Gepost op: Vrijdag 18 November 2011 - 01:51 »

Mijn tank ligt op dit moment bij de spuiter, verder een nieuw voorspatbord, lekkende linker voorvork poot oplossen, en een nieuw linker voorvork rubber halen, want die er nu opzit is helemaal uitgelubberd terwijl die net nieuw is.. erg appart.
Verder het lampje in de km teller fixen, en overal nieuwe lampjes monteren.

En rijden doe ik er niet mee in de winter 

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #3 Gepost op: Vrijdag 18 November 2011 - 09:40
Gold leader
Doe mij maar een baco :P
Stamgast
**

Nieuw: Gorilla Silverback project

« Antwoord #3 Gepost op: Vrijdag 18 November 2011 - 09:40 »

Dax Candy Gold laten spuiten, daarna laatste onderdeeltjes opspeuren en dan eindassemblage!! 
(oh ja daarna snor keur, altijd spannend)

Sven

Project 1: Motordax Candy Gold met ori NL moto-kenteken uit '72, terug in A stand brengen 60%
Project 2: Nieuwbouw '75 ST50G + snorkeur 70%
Project 3: Terug in A-stand brengen Chaly '74 snor. 70%
Project 4: Honda Gorilla Silverback '80 snor 90%

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #4 Gepost op: Zondag 20 November 2011 - 01:35
stekel
Bierfietser
Bier Beheer
Über Stamgast
*

C-50, SS-50, PC-50 en m,n mening over scootah's

« Antwoord #4 Gepost op: Zondag 20 November 2011 - 01:35 »

Het frame en framedelen laten stralen en spuiten van de PC-50 (en misschien de SS)
En rijden in de winter doe ik er niet mee.

Stekel....van eigen gruisch en puin.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Als ik net zo veel bier dronk als m,n Honda's benzine...zou ik praktisch niks drinken! Ik ben gestopt met roken....nu m,n PC-50 nog!

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #5 Gepost op: Zondag 20 November 2011 - 15:52
Magnadomo
What a rip-snorter!
Stamgast
**

« Antwoord #5 Gepost op: Zondag 20 November 2011 - 15:52 »

Nou ik denk maar 's heel hard sparen want ik wil graag een 12 v systeem op de cb hebben.
En verder poetsen en schoonmaken en gereedmaken voor het volgende seizoen.

It's a Ridgie Didge Honda CB50

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #6 Gepost op: Zondag 20 November 2011 - 15:53
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #6 Gepost op: Zondag 20 November 2011 - 15:53 »

Ik heb een aantal projectjes open staan waar ik nu mee bezig ben:

2x P50 die vanaf de grond op worden gerestaureerd naar eigen smaak, dus niet naar orginele staat. Eentje ligt voor 90% uit elkaar en ben nu bezig de blokdelen schoon te maken.

1x SS50 die een motorrevisie nodig heeft. Ik was eigenlijk eerst een electra probleem aan het oplossen maar toen ik de SS startte zonder helm (en dus zonder demping) hoorde ik dat er een vreselijk geluid uit het blok komt. Electraprobleem is ligt aan de massa, dat heb ik al uitgevogeld, maar nu kan ik er niet meer mee rijden met een vertrouwd gevoel.

Oh, dan is er nog een PC50 die een nieuwe binnenband nodig heeft. Stekel was zo ontzettend aardig om een buitenband mee te nemen voor me, maar ik had totaal niet gedacht aan de binnenband die aan snippers is gereden haha

En dan is er nog een PC50 die um... in een onbekende staat verkeert. Mijn eerste Honda btw Maar dat heeft geen prioriteit, die komt later wel.

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #7 Gepost op: Maandag 21 November 2011 - 11:00
Nexus6
Stamgast
**

' I'm Super How are You..'

« Antwoord #7 Gepost op: Maandag 21 November 2011 - 11:00 »

Ik wil deze winter nieuwe kogellagers (laten) monteren in het balhoofd van de SS50. De Super toch maar een roest preventie beurt geven.  
« Laatste verandering: Dinsdag 22 November 2011 - 15:34 door Nexus6 » Gelogd

Bij twijfel..'Altijd Kopen'..

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #8 Gepost op: Maandag 21 November 2011 - 11:07
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #8 Gepost op: Maandag 21 November 2011 - 11:07 »

Wat betreft die roestpreventie, als ik mijn SS50 afspuit bij de wasstraat, dan zet ik hem daarna in de hotwax. Ik verdrink hem er zowat in en ik kan je aanraden zoveel mogelijk het zadel en de remtrommels te vermijden. Dit werkt voor mij perfect en kost praktisch geen moeite en hooguit een euro

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #9 Gepost op: Maandag 21 November 2011 - 11:22
Nexus6
Stamgast
**

« Antwoord #9 Gepost op: Maandag 21 November 2011 - 11:22 »

Wat betreft die roestpreventie, als ik mijn SS50 afspuit bij de wasstraat, dan zet ik hem daarna in de hotwax. Ik verdrink hem er zowat in en ik kan je aanraden zoveel mogelijk het zadel en de remtrommels te vermijden. Dit werkt voor mij perfect en kost praktisch geen moeite en hooguit een euro
Bedankt voor de goede tip Peter.

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #10 Gepost op: Dinsdag 22 November 2011 - 21:39
EJW
Groentje
*

« Antwoord #10 Gepost op: Dinsdag 22 November 2011 - 21:39 »

Bedankt voor de goede tip Peter.
De SS50 van mij was al roestig dus wordt deze winter gerestaureerd

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #11 Gepost op: Dinsdag 22 November 2011 - 22:09
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #11 Gepost op: Dinsdag 22 November 2011 - 22:09 »

Altijd mooi om te horen! Weg met die roest!

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #12 Gepost op: Vrijdag 02 December 2011 - 23:24
CD50chris
CD50 Baas
Vaste Klant
*

Drives his CD50 like a BOWWSS

« Antwoord #12 Gepost op: Vrijdag 02 December 2011 - 23:24 »

Om de brommer in te spuiten met siliconen spray en hem dan in de schuur te laten staan.
En dan eens zoeken waar de tik uit het blok vandaan komt en waarom de verlichting zo stom doet.

Daarna gaan we eens de bevestigingspunten onder aan het frame voor het spatbord weer normaal maken.
Dus gewoon weer bloembollenrit ready maken.

En heel misschien kijken voor een ulo setje en spatbord.
« Laatste verandering: Vrijdag 02 December 2011 - 23:28 door CD50chris » Gelogd

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #13 Gepost op: Woensdag 14 December 2011 - 21:35
Nexus6
Stamgast
**

« Antwoord #13 Gepost op: Woensdag 14 December 2011 - 21:35 »

..tja..die lange en lange winter..   je zou er zo van in slaap van willen vallen.. en weer ontwaken op een warme prille voorjaarsdag al rijdend op je vertroetelde 4-takt brommer..  

..maar..ik blijf wakker.. ..terwijl de de wind om het huis heen huilt.. zit ik op de grond bij een huiskamer temperatuur van 22 graden mijn 'voorjaarsdroom' van 2012 te 'vertroetelen..

..fijne feestdagen allemaal..

« Laatste verandering: Donderdag 15 December 2011 - 12:15 door Nexus6 » Gelogd

wat zijn iedereen zijn plannen voor zijn 4-takt in de winter? Antwoord #14 Gepost op: Dinsdag 20 December 2011 - 20:50
CD50chris
CD50 Baas
Vaste Klant
*

Drives his CD50 like a BOWWSS

« Antwoord #14 Gepost op: Dinsdag 20 December 2011 - 20:50 »

Staat gestald en word in April/Maart de schuur weer uit gehaald.
  Pagina's: 1 2 »   Omhoog
Ga naar: