Pagina's: 1   Omlaag
  Zyta Bella PBR Gepost op: Zondag 06 November 2011 - 16:48
Gerrit
Groentje
*

« Gepost op: Zondag 06 November 2011 - 16:48 »

Hier ons project :-) Dit is de juiste pagina om de projecten te posten dacht ik :-)

Heb hier al zoveel knappe dingen gezien! Echt proficiat allemaal.
Wel,een vriend van mij en ik hebben ook een PBR project gemaakt.
Wij hebben een nieuwe 125cc PBR gebruikt 8)
Wij hebben het de " Zyta Bella " gedoopt.De meeste onder jullie zullen al wel kunnen raden vanwaar deze naam komt ;-)
Het is een knipoog naar het origineel : De Honda ZB.
Zyta is grieks voor "zoeker" Bella is schoonheid.Het Zyta Bella project betekend dus voor ons het zoeken naar schoonheid...
Hier enkele foto's

Zyta Bella PBR Antwoord #1 Gepost op: Zondag 06 November 2011 - 17:25
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #1 Gepost op: Zondag 06 November 2011 - 17:25 »

Dank je wel voor de warme verwelkoming.
Dit is een standaard motorblok dat we optische aangekleed hebben.
Wij willen hiermee aantonen dat je met een beperkt budget ook iets leuks kan maken.
De aandacht moet bij deze naar de body gaan en niet naar de motor :-)

Goed plan en een goed uitgangspunt!
Kan je vertellen wat dit ontwerp gekost heeft en hoeveel tijd er aan besteed is?

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

Zyta Bella PBR Antwoord #2 Gepost op: Zondag 06 November 2011 - 22:48
Gerrit
Groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: Zondag 06 November 2011 - 22:48 »

Dit ontwerp hebben wij (Geoffery en ik) op een twee maand tijd gemaakt.
De kit heeft ons vooral veel tijd,zweet en...gekost.
De PBR 125 cc koste 1800 Euro nieuw.
De onderdelen die er opstaan kan je natuurlijk in alle prijzen hebben...Denk dat wij rond de 1500 euro zitten.
Wij gaan enkele onderdelen van de kit bijmaken,om zo onze kosten een beetje te compenseren.Zo kunnen wij ook onze passie blijven verderzetten.
Alleen voor de tank hebben we nog geen oplossing gevonden,maar hier komen wij ook nog wel uit :-)

Zyta Bella PBR Antwoord #3 Gepost op: Maandag 07 November 2011 - 00:29
schwantz34
Stamgast
**

BRAAAAWWPP!

« Antwoord #3 Gepost op: Maandag 07 November 2011 - 00:29 »

Cool!
heel erg vet gemaakt, ziet er echt heel mooi uit!
ook mooi hoe de uitlaat zit, geniaal!

Zyta Bella PBR Antwoord #4 Gepost op: Maandag 07 November 2011 - 01:05
butt head
Vaste Klant
*

« Antwoord #4 Gepost op: Maandag 07 November 2011 - 01:05 »

het is een leuke pbr. maar in mijn ogen net niet mooi genoeg af gewerkt.

misschien een keer die onder kuip een beetje verder door ontwikkelen dat je niet zo onder het blok door kijkt. een uitlaat die strakker onder het blok komt te zitten. en dan die kuip een 4cm omhoog zien te krijgen.

en een de kabels, toeter en contact slot(of dat ding wat boven het ontstekings carter zit) weg werken

Zyta Bella PBR Antwoord #5 Gepost op: Maandag 07 November 2011 - 12:36
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #5 Gepost op: Maandag 07 November 2011 - 12:36 »

Al met al toch nog een aardige investering, maar voor een custom bike niet verkeerd! En als je vanaf dit model kits kunt maken voor de verkoop, dan moet je dat zeker doen!

een uitlaat die strakker onder het blok komt te zitten
Is dat wel een goed idee? Het heetste gedeelte zou ik liever niet onder mijn oliecarter willen hebben, daarbij wordt misschien de bocht te krap.

en een de kabels, toeter en contact slot(of dat ding wat boven het ontstekings carter zit) weg werken
Daar ben ik het wel mee eens, echter bijvoorbeeld voor de remmen en koppeling zou je dan weer aan hydrauliek moeten denken om scherpe bochten in de kabel te vermijden. Dit brengt natuurlijk ook weer extra kosten en modificaties met zich mee.

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

Zyta Bella PBR Antwoord #6 Gepost op: Maandag 07 November 2011 - 15:54
butt head
Vaste Klant
*

« Antwoord #6 Gepost op: Maandag 07 November 2011 - 15:54 »

Al met al toch nog een aardige investering, maar voor een custom bike niet verkeerd! En als je vanaf dit model kits kunt maken voor de verkoop, dan moet je dat zeker doen!

een uitlaat die strakker onder het blok komt te zitten
Is dat wel een goed idee? Het heetste gedeelte zou ik liever niet onder mijn oliecarter willen hebben, daarbij wordt misschien de bocht te krap.

ik bedoel er ook niet mee dat de uitlaat strak tegen het blok moet zitten. als de uitlaat een 2 of 3cm om hoog zou kunnen dan zal het al heel anders ogen. ben zelf ook niet echt iemand die dit een mooi model uitlaat vind. een over alu down dat vind ik mooier ogen op een zb/pbr die komt ook een stuk hoger uit.
dan kan die kuip een eind omhoog waar door je dan weer een hele andere look krijgt.

Daar ben ik het wel mee eens, echter bijvoorbeeld voor de remmen en koppeling zou je dan weer aan hydrauliek moeten denken om scherpe bochten in de kabel te vermijden. Dit brengt natuurlijk ook weer extra kosten en modificaties met zich mee.

ja dat zul je altijd houden dat als je iets wil aan passen het geld blijft kosten.

@ gerrit. misschien zou het een verrijking voor de pbr zijn om imi galespeed velgen er onder te monteren.

Zyta Bella PBR Antwoord #7 Gepost op: Zaterdag 19 November 2011 - 15:54
N!ck
Stamgast
**

« Antwoord #7 Gepost op: Zaterdag 19 November 2011 - 15:54 »

het rood op het motorblok had ik gewoon zwart gemaakt, maar voor de rest echt vette pbr 
  Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: