Pagina's: 1   Omlaag
  [SS50] Hoe kan ik het beste mijn cilinderkop poetsen? Gepost op: Zondag 30 Oktober 2011 - 18:51
niels
Vaste Klant
*

« Gepost op: Zondag 30 Oktober 2011 - 18:51 »

ik wilden vandaag mijn cilinderkop met belgom aanpakken.
tot mijn schrik ging dit niet??
hij blijft vuil en niet glimmend???
kan ik dit ergens mee schoonmaken?staalwol hielp oook niet?
mischien een dremeltje??
« Laatste verandering: Vrijdag 04 November 2011 - 16:23 door Peter van Geelen » Gelogd

[SS50] Hoe kan ik het beste mijn cilinderkop poetsen? Antwoord #1 Gepost op: Zondag 30 Oktober 2011 - 19:33
butt head
Vaste Klant
*

« Antwoord #1 Gepost op: Zondag 30 Oktober 2011 - 19:33 »

ik heb destijds die glimmende cilinder kop van mij gewoon op het blok laten zitten. de boormachiene met een lappenkop gepakt en vlink er over heen zitten rossen met dat ding en een overdosis belgrom. duurde wel heel lang voor ik hem aan het glimmen had.
en de kop was geen origineele honda kop maar een imi die zijn soms wat gladder gegoten dan de honda koppen.

lappenkop/polijstschijf

[SS50] Hoe kan ik het beste mijn cilinderkop poetsen? Antwoord #2 Gepost op: Zondag 30 Oktober 2011 - 19:53
niels
Vaste Klant
*

« Antwoord #2 Gepost op: Zondag 30 Oktober 2011 - 19:53 »

hier is mijn cilinder kop te zien.

Op deze mijn spruitstuk.en de cilinder ziet er hetzelfde uit !

Uploaded with ImageShack.us

[SS50] Hoe kan ik het beste mijn cilinderkop poetsen? Antwoord #3 Gepost op: Zondag 30 Oktober 2011 - 19:58
stekel
Bierfietser
Bier Beheer
Über Stamgast
*

C-50, SS-50, PC-50 en m,n mening over scootah's

« Antwoord #3 Gepost op: Zondag 30 Oktober 2011 - 19:58 »

Ik heb m,n cilinderkop gepolijst met een groene pannenspons aangepakt.
En daarna met de lappenschijf en Belgom.
Maar het is een hoop werk.

Stekel....van eigen gruisch en puin.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Als ik net zo veel bier dronk als m,n Honda's benzine...zou ik praktisch niks drinken! Ik ben gestopt met roken....nu m,n PC-50 nog!

[SS50] Hoe kan ik het beste mijn cilinderkop poetsen? Antwoord #4 Gepost op: Zondag 30 Oktober 2011 - 20:40
butt head
Vaste Klant
*

« Antwoord #4 Gepost op: Zondag 30 Oktober 2011 - 20:40 »

zo als ik je blokje bekijk zou ik eerst even met dasty hem ontvetten. er op spuiten schrobben en schoon spoelen.
dan met een beetje scotch brite het vuil weg poetsen wat er nog op zit. daar mee maak je hem ook wat gladder.
dan met de lappen kop en belgrom goed op poetsen.

[SS50] Hoe kan ik het beste mijn cilinderkop poetsen? Antwoord #5 Gepost op: Zondag 30 Oktober 2011 - 21:12
niels
Vaste Klant
*

« Antwoord #5 Gepost op: Zondag 30 Oktober 2011 - 21:12 »

goede tip ,ga ik morgen halen.

[SS50] Hoe kan ik het beste mijn cilinderkop poetsen? Antwoord #6 Gepost op: Maandag 31 Oktober 2011 - 13:48
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #6 Gepost op: Maandag 31 Oktober 2011 - 13:48 »

Vergeet niet dat het een zacht materiaal wat over de loop van de jaren gepatineerd en ruw is geworden. Effe een lappie er overheen halen gaat niet werken en het zal flink wat werk kosten. Het resultaat daarna is er dan ook wel naar. Let je er wel op dat wrijving hitte veroorzaakt waar je je aan kunt branden?

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"
  Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: