Pagina's: 1   Omlaag
  Novio na 15 jaar weer tot leven wekken... Gepost op: Dinsdag 18 Oktober 2011 - 22:51
Tim
Groentje
*

« Gepost op: Dinsdag 18 Oktober 2011 - 22:51 »

Zoals in mijn voorstel topic al staat, ga ik mijn novio na 15 weer tot leven wekken.
Tot nu toe gedaan:

- uitgegraven uit de schuur
- blokje eraf gehaald
- uitlaatklep opnieuw ingeslepen
- vliegwiel eraf en komplete ontsteking uitgebouwd

En toen kwamen de problemen...... :(

De ontstekingsspoel zit naar mijn idee erg weinig draad op, heeft iemand een foto hoeveel dit ongeveer moet zijn (zat ook erg habi babi gesoldeerd)
De spie die het vliegwiel op de goede stand moet houden is glad met de krukas afgesleten
En alles binnen het vliegwiel heeft een aardige tik gehad van het schroefje wat de toeren begrenzer vast zet.

Zo nu eerst maar eens even nadenken wat ik nu verder hiermee kan beginnen.

Foto's van het binnenwerk zal ik later deze week wel even posten.

Novio na 15 jaar weer tot leven wekken... Antwoord #1 Gepost op: Dinsdag 18 Oktober 2011 - 23:06
schwantz34
Stamgast
**

BRAAAAWWPP!

« Antwoord #1 Gepost op: Dinsdag 18 Oktober 2011 - 23:06 »

Spietje kan je er met een platte schroevendraaier en een hamer er voorzichtig uit tikken.
Nieuwe kopen en monteren en dan is dat alvast opgelost.

Als de spoel te weinig draad heeft, kan je daar ook een nieuwe voor kopen en de monteren, dan zijn die 2 problemen alvast opgelost!

Novio na 15 jaar weer tot leven wekken... Antwoord #2 Gepost op: Donderdag 20 Oktober 2011 - 20:55
Kleesbees
Bijna vaste klant hier!
**

« Antwoord #2 Gepost op: Donderdag 20 Oktober 2011 - 20:55 »

Helaas is een spie bij een Novio rond en kun je niet met een schroevendraaier demonteren.
Uitboren is de enige makkelijke oplossing of een andere krukas erin monteren.

De spoelen moeten er origineel zo uitzien. (Helaas beetje vaag, maar goed  )

Links dus de lichtspoel en rechts de ontstekingsspoel. Net andersom dan bij een SS,CD,C.

C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

Novio na 15 jaar weer tot leven wekken... Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 20 Oktober 2011 - 23:38
schwantz34
Stamgast
**

BRAAAAWWPP!

« Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 20 Oktober 2011 - 23:38 »

ah oke, dat wist ik niet van dat spietje.
dan neem ik dat weer terug 

Novio na 15 jaar weer tot leven wekken... Antwoord #4 Gepost op: Zondag 23 Oktober 2011 - 15:07
andre562
Vaste Klant
*

« Antwoord #4 Gepost op: Zondag 23 Oktober 2011 - 15:07 »

De spie in je krukas is alleen maar een "montagehulp" zodat je het vliegwiel op de juiste stand monteerd..

Het vliegwiel zet zichvast d.m.v de conuspassing, als je de moer vastzet.

Novio na 15 jaar weer tot leven wekken... Antwoord #5 Gepost op: Woensdag 26 Oktober 2011 - 18:03
Tim
Groentje
*

« Antwoord #5 Gepost op: Woensdag 26 Oktober 2011 - 18:03 »

Zo weer even een update,
Ik heb nieuwe draden aan de spoelen gesoldeerd en het vliegwiel op de merktekens teruggeplaatst (gaat makkelijk als de kop eraf is).
Als ik het vliegwiel nu met de hand rond draai heb ik een mooie vonk, dus ik denk dat ik het eerst maar zo probeer....

Volgende stap is de carb...

Ook nog even de foto's van de spoelen en de krukas toegevoegd.
  Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: