Pagina's: 1   Omlaag
  afstellen handbak ts50 Gepost op: Woensdag 21 September 2011 - 10:03
Patrick
Groentje
*

mijn Ts

« Gepost op: Woensdag 21 September 2011 - 10:03 »

Ik ben net nieuw als forumlid en heb gelijk een vraagje.
10 jaar geleden heb ik een orginele ts50 geërfd en nooit echt tijd gehad om hem in orde te maken.
Afgelopen winter begonnen om hem uit elkaar te halen en, na alleen reinigen en owatrollen, weer in elkaar gezet.
Hij loopt steeds beter, maar de versnellingen gaan iets lastiger.... hij gooit hem snel uit z'n drie of krijg hem er niet in. Ik heb wel, tijdens een rit, wat aan de kabel gedraaid. Dat werk wel maar het lijkt nu of alle versnellingen ontregeld zijn.
Is er een standaard afstelling voor?
bvd
Patrick

afstellen handbak ts50 Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 21 September 2011 - 10:46
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 21 September 2011 - 10:46 »

Hi Patrick!

Welkom en je hebt gelijk een vraag waar ik nog geen documentatie over heb haha.
Omdat Honda soms vrij universeel kan zijn (bijvoorbeeld met een PS50 dat ook handschakel heeft) wil ik even weten of de TS50 handschakeling met twee kabels geschied. Kan je dat bevestigen?

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

afstellen handbak ts50 Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 21 September 2011 - 19:57
Kleesbees
Bijna vaste klant hier!
**

« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 21 September 2011 - 19:57 »

Hallo Patrick,

Je hebt 2 kabels op de C310 en C320 types zitten welke zo moeten worden afgesteld met de stelbussen dat de pijl van de handle precies op de 0 moet staan als de bak in zijn neutraal staat.
Er mag weinig speling zitten op de kabels als deze op 0 staat.
Vaak zie je dat mensen teveel speling hebben waardoor hij net niet in de nok schiet welke zich boven op het motorblok bevind.

Het is vaak even een kwestie van proberen, maar als je stelbusjes genoeg schroefdraad hebben dan lukt het prima.

Suc6

C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

afstellen handbak ts50 Antwoord #3 Gepost op: Vrijdag 23 September 2011 - 15:37
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #3 Gepost op: Vrijdag 23 September 2011 - 15:37 »

#faqnominatie

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

afstellen handbak ts50 Antwoord #4 Gepost op: Zaterdag 24 September 2011 - 12:27
Patrick
Groentje
*

mijn Ts

« Antwoord #4 Gepost op: Zaterdag 24 September 2011 - 12:27 »

Bedankt voor de info,
Het is inderdaad de versie met twee kabels.
Ik heb hem al iets beter gekregen en is rijdbaar! Wat rijdt dat toch weer lekker

Kan ik de kabels nog finetunen op de bak, of moet ik daar lekker vanaf blijven?

Ik ga zo weer lekker een rondje tuffen,prettig weekend.

Gr
Patrick

afstellen handbak ts50 Antwoord #5 Gepost op: Zaterdag 24 September 2011 - 22:36
Kleesbees
Bijna vaste klant hier!
**

« Antwoord #5 Gepost op: Zaterdag 24 September 2011 - 22:36 »

Je kunt de kabels alleen aan de handle afstellen.
Op de bovenkant van het motorblok zit niks om mee te stellen.
Dus gewoon een beetje uitproberen maar wat het lekkerst schakelt. :-)

C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

afstellen handbak ts50 Antwoord #6 Gepost op: Donderdag 29 September 2011 - 20:25
Patrick
Groentje
*

mijn Ts

« Antwoord #6 Gepost op: Donderdag 29 September 2011 - 20:25 »

Dank jullie wel.
Het gaat goed komen.

Gr
Patrick
  Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: