Ploffen
|
Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 18:48
|
kalende
Groentje
|
 |
« Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 18:48 » |
|
Als ik het licht aan doet dan beginf i te ploffen en in te houden wat kan dit zijn ???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #1 Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 19:02
|
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 19:02 » |
|
Hi,
Wat is het type Honda waar we het over hebben en wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te sporen?
|
|
|
|
|
|
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden. "Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #2 Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 19:13
|
schwantz34
Stamgast

BRAAAAWWPP!
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 19:13 » |
|
Heb dit zelf ook gehad om mijn SS50 Ik had een nieuwe condensator gemonteerd en het probleem was weg.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #3 Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 19:28
|
|
bagheera
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 19:28 » |
|
Klinkt inderdaad als condensator... Vervang gelijk de puntjes als je toch bezig bent! Dit verhaal geldt voor bijna alle punten ontstekingen.
|
|
|
|
|
|
Honda 1st encounter spring 1995 Now Honda no.7 SS50Z K3 1977
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #4 Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 19:42
|
kalende
Groentje
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 19:42 » |
|
Het is een SS50 uit 72 ik heb geprobeerd het vliegwiel vervroegend te maken maar zonder echt succes. Nu vervroeging vastgezet en plots als ik het licht aanzette begon i te sputteren zonder licht loopt i met een 17mm gem. 60 km echt km dus niet echt beroerd.
:neutral:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #5 Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 22:33
|
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 22:33 » |
|
staan je punten te vonken? weet je zeker dat je verlichting geen kortsluiting maakt?
|
|
|
|
|
|
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden. "Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #6 Gepost op: Zondag 18 September 2011 - 11:46
|
kalende
Groentje
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Zondag 18 September 2011 - 11:46 » |
|
Punten staan niet te vonken en de verlichting brand, heel vreemd kortom ik zet deverlichting aan onder het rijden en dan is het net of de onsteking niet meer op tijd staat of zo.
Alleen als ik rijd dus. Als ik hem gewoon stationair of daarboven laat draaien geen probleem ra ra ra ???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #7 Gepost op: Zondag 18 September 2011 - 12:07
|
schwantz34
Stamgast

BRAAAAWWPP!
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Zondag 18 September 2011 - 12:07 » |
|
Vervang eventjes de condensator, kost bijna niks, en zou het probleem op kunnen lossen.
De condensator neemt de stroom op om daarna voldoende door te sturen naar de bobine - bougie - vonk maar ook het licht gaat eroverheen, als de condensator beetje op aan het gaan is, dan levert hij niet meer genoeg stroom om zowel het licht goed te laten branden als een goeie vonk te leveren. dan gaat hij moeilijk lopen doen als je met licht aan gaat rijden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #8 Gepost op: Zondag 18 September 2011 - 16:05
|
kalende
Groentje
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Zondag 18 September 2011 - 16:05 » |
|
Massa draad aangebracht tussen frame en blok, volgens mij gaat het al iets beter. Ik heb wel met de ombouw van de vliegwiel de magneten licht beschadigd kan dat ook invloed hebben. :fart:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #9 Gepost op: Zondag 18 September 2011 - 20:25
|
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Zondag 18 September 2011 - 20:25 » |
|
Ik heb wel met de ombouw van de vliegwiel de magneten licht beschadigd kan dat ook invloed hebben.
Tja, dat hangt af hoe ze beschadigd zijn. Maar we kunnen er van uit gaan dat hameren op de magneten nooit goed is  Zelfs als je vliegwiel valt kan het daarna al minder presteren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #10 Gepost op: Maandag 19 September 2011 - 21:06
|
kalende
Groentje
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Maandag 19 September 2011 - 21:06 » |
|
Heb alles nu nagelopen, loopt zonder licht aan als een scheermes, maar zodra ik het licht aanzet ploffen en kraken ik denk laat ik eens de lampen voor achter en cockpit verwijderen en nog eens proberen, je raad het al nog steeds hetzelfde ik word gek. Wat is nu echt het juiste schema ik heb er al diverse maar echt kloppen doet er geen een, en ik heb redelijk ervaring in schema lezen. :fart:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #11 Gepost op: Maandag 19 September 2011 - 23:36
|
schwantz34
Stamgast

BRAAAAWWPP!
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Maandag 19 September 2011 - 23:36 » |
|
heb zelf ook nog gehad dat een aarde draadje verkeerd geprikt zat vanaf de ontsteking. toen ik die had verwisseld was alles weg.
Hier een juist ss50 schema: ( zie bijlage )
|
|
|
|
« Laatste verandering: Maandag 19 September 2011 - 23:39 door schwantz34 »
|
|
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #12 Gepost op: Woensdag 21 September 2011 - 10:27
|
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Woensdag 21 September 2011 - 10:27 » |
|
Een verkeerde aansluiting is inderdaad mogelijk en anders een multimeter erbij en alle verlichtingsdraden checken op kortsluiting.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #13 Gepost op: Donderdag 22 September 2011 - 20:43
|
kalende
Groentje
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Donderdag 22 September 2011 - 20:43 » |
|
Ben er al achter. Nieuw vervrgnd vliegwiel gekocht (org) starten lopen klaar. Dank allen voor jullie inspanning. TOP alles werkt weer. Moraal ombouwen van verl naar vervr is nog niet zo eenvoudig, :fart:
Edit: Even een #faqnominatie tag toegevoegd
|
|
|
|
« Laatste verandering: Vrijdag 23 September 2011 - 15:41 door Da Racing Duck »
|
|
|
|
|
Ploffen
|
Antwoord #14 Gepost op: Donderdag 22 September 2011 - 20:55
|
schwantz34
Stamgast

BRAAAAWWPP!
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Donderdag 22 September 2011 - 20:55 » |
|
mooi dat het opgelost is! Veel plezier met rijden! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|