Pagina's: 1   Omlaag
  [C90Z] Vraag over het bedragingsschema Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 15:23
Hanslobregt
Groentje
*

« Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 15:23 »

Krijg de bedrading van de c90 niet voor elkaar. Veel is met kroonsteentjes verbonden en er zitten 'vreemde'onderdelen op Ik heb het schema maar kom er niet uit. Heb geen output als ik va de ign.coil meet, maar vraag mij af of dat wel klopt?
Wil de C restaureren en laten keuren, frame verder goed. 2 opties:
1.alle bedrading vervangen incl alle ignition coil, gelijkrichter etc.( lastig aan te komen) dus alles dan maar en dan maar hopen dat de motor loopt ( nog niet kunnen testen)
2. c50 of c70 blok eronder met juiste bedrading ed.( hier is makkelijker aan te komen) en dan maar wat langzamerde ignition coli heeft trouwens maar 1 draad naast de dikke draad die naar de bougie gaat??? Volgens het schema horen er 2 te zijn: 1 naar condensator en 1 naar ignition switch??? Klopt het dat dit niet klopt?? ( zie foto ign coil)
suggesties welkom!
Hans
« Laatste verandering: Vrijdag 04 November 2011 - 16:23 door Peter van Geelen » Gelogd

[C90Z] Vraag over het bedragingsschema Antwoord #1 Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 16:54
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #1 Gepost op: Zaterdag 17 September 2011 - 16:54 »

Hi Hans en welkom op deze website.

Ik raad je aan om het volgende bestand even te downloaden, dat is het bedradingsschema voor een Honda C90Z : http://www.4-stroke.net/en/online-library-bibliotheek/documentation-documentatie/technical-data/wiring-diagrams/doc_details/25-honda-c90z (vergeet niet in te loggen)

Verder is het belanggrijk om eerst dus zoveel mogelijk overzicht te krijgen. Kijk wat er op het schema staat en probeer de juiste draadkleuren uit te vogelen en vergelijk dat met wat je hebt en ga daarmee verder. Als het systeem dan werkt naar behoren, dan kan je alle extra rommel weghalen.

Succes!

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

[C90Z] Vraag over het bedragingsschema Antwoord #2 Gepost op: Dinsdag 01 November 2011 - 11:38
Hanslobregt
Groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: Dinsdag 01 November 2011 - 11:38 »

Ik heb nu een later model C90 blok aangeschaft en wil dit in het C90Z frame zetten. Echter dan heb ik aanpassingsbeugels nodig. Die zijn bij DRATV in US te bestellen, maar bestelling lukt niet naar Nederland op de eea manier.
Weet iemand nog aan die beurgels te komen, of andere manier om het blok passend te maken?
Ben niet iemand van lassen e.d.

[C90Z] Vraag over het bedragingsschema Antwoord #3 Gepost op: Dinsdag 01 November 2011 - 12:28
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #3 Gepost op: Dinsdag 01 November 2011 - 12:28 »

Hi Hans!

Kan je mij een url geven naar die website en naar dat product? Misschien kan ik wat voor je betekenen.

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

[C90Z] Vraag over het bedragingsschema Antwoord #4 Gepost op: Dinsdag 01 November 2011 - 12:41
Hanslobregt
Groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: Dinsdag 01 November 2011 - 12:41 »

http://www.dratv.com/adchtob.html

Gaat mij om die beugel. Als je besteld krijg je verzend mogelijkheden via UPS maar geen europa. Toch doorgaan betekent dat eea stopt.

[C90Z] Vraag over het bedragingsschema Antwoord #5 Gepost op: Dinsdag 01 November 2011 - 14:26
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #5 Gepost op: Dinsdag 01 November 2011 - 14:26 »

Ik heb even contact met hen opgenomen en het is nu even wachten op een antwoord. Zodra ik deze binnen heb zal ik deze direct hier posten.

[C90Z] Vraag over het bedragingsschema Antwoord #6 Gepost op: Dinsdag 01 November 2011 - 21:52
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #6 Gepost op: Dinsdag 01 November 2011 - 21:52 »

Hans, bij deze het antwoord:

Citaat
He will need to pick this shipping type: UPS Worldwide Expedited® to UNITED KINGDOM
Country: Australia, Belgium, Canada, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Japan, Netherlands, New Zealand, Norway, Russian Federation, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom, United States, Virgin Islands (British), Virgin Islands (U.S.), Zambia.

Ik hoop zo je vraag te hebben beantwoord.

Groetjes,
Peter

Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: