Pagina's: 1   Omlaag
  Het verhaal achter de 'jubileum' tankjes van de Honda SS50. Gepost op: Vrijdag 02 September 2011 - 19:06
Nexus6
Stamgast
**

' I'm Super How are You..'

« Gepost op: Vrijdag 02 September 2011 - 19:06 »

* Het is het jaar 1981. In het magazijn van Honda Nederland staan nog 900 onverkochte SS'en. Jan van der Sande (in die tijd chef sales en dealersupport bij Honda), herinnert zich de nachtmerrie van de 900 Honda's die elke dag 'goedemorgen' zeiden nog goed. 'We moesten toch op één of andere manier van die dingen af'. 'Om toch een nieuw model te suggereren werden alle tanks van de 900 SS'en eraf gehaald en naar GI.Paints in Oud-Beijerland gebracht'. Daar werden ze in vier varianten van het in die tijd populaire 'special paint' voorzien. Enkele exemplaren kregen zelfs de Amerikaanse vlag, als studie voor een 'vijfde variant'. Dat zijn er maar een paar geweest, vandaar dat we ze niet in de folders tegenkomen.
De special paint-tanks gaan door het leven als 'jubileum-tanks', maar 'opmakertjes' is hier meer op zijn plaats.

Uit bovenstaand verhaal kan ik er dus ervan uitgaan dat de SS50's met een jubileumtank vanaf 1981 werden verkocht.

* Bron: Jaap Borreman

« Laatste verandering: Vrijdag 02 September 2011 - 20:38 door Nexus6 » Gelogd

Bij twijfel..'Altijd Kopen'..

Het verhaal achter de 'jubileum' tankjes van de Honda SS50. Antwoord #1 Gepost op: Zaterdag 03 September 2011 - 17:11
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #1 Gepost op: Zaterdag 03 September 2011 - 17:11 »

Dank je wel, artikel is geplaatst op de nieuws / blog pagina
En je hebt een IM

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

Het verhaal achter de 'jubileum' tankjes van de Honda SS50. Antwoord #2 Gepost op: Zaterdag 03 September 2011 - 21:37
Gold leader
Doe mij maar een baco :P
Stamgast
**

Nieuw: Gorilla Silverback project

« Antwoord #2 Gepost op: Zaterdag 03 September 2011 - 21:37 »

Goed verhaal  
Ben nu wel nieuwsgierig geworden naar die Amerikaanse vlag variant...
« Laatste verandering: Zaterdag 03 September 2011 - 22:05 door Gold leader » Gelogd

Project 1: Motordax Candy Gold met ori NL moto-kenteken uit '72, terug in A stand brengen 60%
Project 2: Nieuwbouw '75 ST50G + snorkeur 70%
Project 3: Terug in A-stand brengen Chaly '74 snor. 70%
Project 4: Honda Gorilla Silverback '80 snor 90%

Het verhaal achter de 'jubileum' tankjes van de Honda SS50. Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 08 September 2011 - 11:52
Thumper
Stamgast
**

« Antwoord #3 Gepost op: Donderdag 08 September 2011 - 11:52 »

Dan heeft de jouwe dus al zowat 10 jaar stilgestaan nexus ?

Het verhaal achter de 'jubileum' tankjes van de Honda SS50. Antwoord #4 Gepost op: Donderdag 08 September 2011 - 21:40
Kleesbees
Bijna vaste klant hier!
**

« Antwoord #4 Gepost op: Donderdag 08 September 2011 - 21:40 »

Goed verhaal  

Die "amerikaanse vlag" uitvoering was een inderdaad probeersel voor een 5e variant al zie ik weinig vlag erin. :-)

Er zijn er een handjevol gespoten in deze uitvoering. maar helaas is niet in grote getallen gevoerd.
« Laatste verandering: Donderdag 08 September 2011 - 21:42 door Kleesbees » Gelogd

C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

Het verhaal achter de 'jubileum' tankjes van de Honda SS50. Antwoord #5 Gepost op: Vrijdag 09 September 2011 - 10:09
Gold leader
Doe mij maar een baco :P
Stamgast
**

Nieuw: Gorilla Silverback project

« Antwoord #5 Gepost op: Vrijdag 09 September 2011 - 10:09 »

Top dat je er foto's van hebt, ik had geen reply meer verwacht.
Is ie deze SS van jou?

Wel een beetje vage paint, kop van die vogel is een Amerikaanse nr.1 

Groet  8-)

Project 1: Motordax Candy Gold met ori NL moto-kenteken uit '72, terug in A stand brengen 60%
Project 2: Nieuwbouw '75 ST50G + snorkeur 70%
Project 3: Terug in A-stand brengen Chaly '74 snor. 70%
Project 4: Honda Gorilla Silverback '80 snor 90%

Het verhaal achter de 'jubileum' tankjes van de Honda SS50. Antwoord #6 Gepost op: Vrijdag 09 September 2011 - 18:16
butt head
Vaste Klant
*

« Antwoord #6 Gepost op: Vrijdag 09 September 2011 - 18:16 »

deze zou ook bijna zo van die special paint reeks af kunnen stammen.
helaas heb ik er niet meerdere foto's

zelf ben ik ook een beetje naar het kijken naar wat voorn creaties er voor bij komen zijn gekomen.
deze schijnt ook nog te bestaan in goene variant.

ook een mooi exemplaar schijnt gewoon in een schuurtje met een paar spuit bussen te zijn gedaan.

ik heb ook al tankjes met een engelse, italiaanse flag gezien. en ook 1 met een engels/canadeese flag. en een exemplaar met aan de eene kant een amerikaanse flag en de andere kant volgens mij rood.

dit zijn 2 special paint tankjes die ik heb.

mochten er nog mensen zijn met een paar foto's van andere ontwerpen op de tankjes ik zou er wel een digitaal foto copie van willen hebben

Het verhaal achter de 'jubileum' tankjes van de Honda SS50. Antwoord #7 Gepost op: Maandag 19 September 2011 - 17:41
Nexus6
Stamgast
**

' I'm Super How are You..'

« Antwoord #7 Gepost op: Maandag 19 September 2011 - 17:41 »

Dan heeft de jouwe dus al zowat 10 jaar stilgestaan nexus ?
Hoe bedoel je ??? Deels in het magazijn en deels de laatste jaren bij de laatste eigenaar...

Bij twijfel..'Altijd Kopen'..

Het verhaal achter de 'jubileum' tankjes van de Honda SS50. Antwoord #8 Gepost op: Dinsdag 18 Oktober 2011 - 20:53
schwantz34
Stamgast
**

BRAAAAWWPP!

« Antwoord #8 Gepost op: Dinsdag 18 Oktober 2011 - 20:53 »

Goed verhaal  

Die "amerikaanse vlag" uitvoering was een inderdaad probeersel voor een 5e variant al zie ik weinig vlag erin. :-)

Er zijn er een handjevol gespoten in deze uitvoering. maar helaas is niet in grote getallen gevoerd.

Deze tank heb ik 2 weken geleden met de meeting bij de dom in het echt mogen zien!
Gafe tank!
  Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: