Ahoi forumleden!
Ik zit met volgend probleem, ik heb thuis een 125cc motorfiets van 1955 zonder enig document...
Volgens mij is hij de laatste keer ingeschreven geweest in Frankrijk... Maar dat is niet 100% zeker.
In Belgie een motorfiets zonder enig document inschrijven lijkt volledig onmogelijk want het laatste inschrijvingsbewijs van die motorfiets is verplicht om ook nog maar een poging te doen om hem misschien ingeschreven te krijgen... Vreemde situatie ???
Nu heb ik vernomen dat men in Nederland wél een motorfiets op kenteken kan krijgen zonder enig document indien men kan aantonen dat de motor van voor een bepaalde datum is (2008?). Op mijn blok staat een typeplaatje waar het aantal cc's (125) en het jaartal (1955) vermeld staat...
De oplossing die voor mij eventueel van toepassing kan zijn, is de motor in Nederland op kenteken krijgen, en vanaf dan kan ik hem invoeren in Belgie.
Vermits ik niet de volledige procedure ken van Nederland, wat zijn jullie opmerkingen?
Is dit eventueel mogelijk? Ik vermoed dat ik dan een Nederlander moet vinden die dit wil doen voor mij...

Geïnteresseerden??

Hoe zit het met verzekering, moet die afgesloten zijn vooraleer men een kenteken kan krijgen?
Andere opmerkingen?
Groeten