Geplop, inhouden en afslaan
|
Gepost op: Zondag 07 Augustus 2011 - 13:46
|
|
bagheera
|
 |
« Gepost op: Zondag 07 Augustus 2011 - 13:46 » |
|
Ik dacht even een lekker ritje te gaan maken. Helaas na zo'n 12km begon de broem ineens in te houden. Hierbij maakte hij een hevig plop/sputter geluid ergens nabij de carburateur. Het viel mij op dat naast het geplop hij ook een soort uitlaat geluid maakte in het spruitstuk. Na even afgekoeld te zijn ging het weer een km goed. Daarna dezelfde klachten weer. Als hij zo inhoud dan kun je het gas open houden maar dan zakt het toerental toch in. Hij ontsteekt, zo lijkt het, wel maar er is geen power op dat moment. Direct starten na uitvallen lukt ook niet. Zoals gezegd na een poosje wachten lukt het weer. Ik moet zeggen dat hij al een tijdje tijdens de ritjes die ik gemaakt heb ook al van die sputter/plop geluidjes maakte aan de kant van het luchtfilter. Maar veel minder als nu. Maar als ik hem morgen uit de schuur haal gaat het weer een poos goed, totdat hij weer goed heet is. Ik denk aan een paar dingen. Smerig luchtfilter, Verbrande/niet sluitende klep, te slappe klep veer of iets met de carburateur (bougie is lichtbruin en gasnaald is max lengte anders is het mengsel te arm). Ontsteken doet hij wel dus het lijkt mij niet dat het een probleem is met de ontsteking. Het blok is zo'n 210km geleden in elkaar gezet na revisie. Ik weet ook niet of hij daarvoor heeft gelopen, hij is na aanschaf direct uit elkaar gegaan. Is er iemand die kan bevestigen of ik in de goede richting denk?
|
|
|
|
« Laatste verandering: Donderdag 25 Augustus 2011 - 08:07 door bagheera »
|
|
Honda 1st encounter spring 1995 Now Honda no.7 SS50Z K3 1977
|
|
|
|
Antwoord #1 Gepost op: Zondag 07 Augustus 2011 - 16:22
|
Kleesbees
Bijna vaste klant hier!

|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Zondag 07 Augustus 2011 - 16:22 » |
|
Je zou zeggen klepspeling. Als hij warmer word en de speling te klein is dan verliest hij compressie. Controleer eerst eens of dat het is. Ontsteking lijkt me niet warmtegevoelig.
|
|
|
|
|
|
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50
|
|
|
|
Antwoord #2 Gepost op: Zondag 07 Augustus 2011 - 19:14
|
|
bagheera
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Zondag 07 Augustus 2011 - 19:14 » |
|
Thanx! Das inderdaad wel een goeie ja... Ik heb ze vrij strak staan. Zal zo eens kijken of dat wat kan zijn. Dat post ik nog wel.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Zondag 07 Augustus 2011 - 20:53 door bagheera »
|
|
|
|
|
|
Antwoord #3 Gepost op: Zondag 07 Augustus 2011 - 20:55
|
|
bagheera
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Zondag 07 Augustus 2011 - 20:55 » |
|
Goed wat kwamen we tegen: - wederom een lekke vlotter in de carb en een afsluitertje die zo onderhand wel op is. Had er van de winter een nieuwe vlotter in gedaan... Beetje jammer... :neutral: - te strakke uitlaatklep - smerig luchtfilter Ik denk dat dit wel een leuke cocktail is voor ellende... : 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord #4 Gepost op: Zondag 07 Augustus 2011 - 22:14
|
stekel
Bierfietser
Bier Beheer
Über Stamgast
C-50, SS-50, PC-50 en m,n mening over scootah's
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Zondag 07 Augustus 2011 - 22:14 » |
|
Klinkt als een revisie setje voor je carburateur....
|
|
|
|
|
|
Stekel....van eigen gruisch en puin. Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken) Als ik net zo veel bier dronk als m,n Honda's benzine...zou ik praktisch niks drinken! Ik ben gestopt met roken....nu m,n PC-50 nog!
|
|
|
|
Antwoord #5 Gepost op: Maandag 08 Augustus 2011 - 08:30
|
|
bagheera
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Maandag 08 Augustus 2011 - 08:30 » |
|
Alweer? Ik denk dat het een andere word. Maar ik zou de vlotter nog een keer kunnen doen, samen met dat afsluitertje...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord #6 Gepost op: Maandag 08 Augustus 2011 - 18:17
|
schwantz34
Stamgast

BRAAAAWWPP!
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Maandag 08 Augustus 2011 - 18:17 » |
|
ook al gekeken of de uitlaat pakking niet lek is? (voor het geplop)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord #7 Gepost op: Woensdag 10 Augustus 2011 - 10:24
|
|
bagheera
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Woensdag 10 Augustus 2011 - 10:24 » |
|
De uitlaat is niet lek en hij lekt ook niet bij de pakking... Ik denk datd e vlotterhoogte van de carb tezamen met de strakke uitlaat klep de ellende heeft veroorzaakt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord #8 Gepost op: Zondag 14 Augustus 2011 - 19:49
|
|
bagheera
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Zondag 14 Augustus 2011 - 19:49 » |
|
Probleem bestaat nog steeds. Dat had ik niet verwacht. Nu begin ik toch echt de ontsteking te verdenken...
Al gedaan:
- nwe carb - luchtfilter gereinigd - klep losser gezet, deze was iet wat te strak.
Dan ga ik toch denken aan een rotte bougie of misschien wel condensator. Wel vreemd dat je er toch wel een km of 5, 6 prima mee kunt rijden voor hij dat gaat doen. Zal wel aan de motor temperatuur liggen, al verwacht ik dat deze wel eerder op temperatuur is. Leuke zoekertjes dit... :cry:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord #9 Gepost op: Zondag 14 Augustus 2011 - 21:34
|
stekel
Bierfietser
Bier Beheer
Über Stamgast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Zondag 14 Augustus 2011 - 21:34 » |
|
Heerlijk.....zo'n welles...nietes probleem... Misschien de puntjes, maar de condensator lijkt wel overleden zijn.... Dus....als het goed is...lijkt het me, dat je die moet gaan vervangen. Een condensator kan wel eens gevoelig zijn voor warmte en elektra wisselingen. Je hebt gelukkig al het een en ander uitgesloten.. Succes!
|
|
|
|
|
|
Stekel....van eigen gruisch en puin. Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken) Als ik net zo veel bier dronk als m,n Honda's benzine...zou ik praktisch niks drinken! Ik ben gestopt met roken....nu m,n PC-50 nog!
|
|
|
|
Antwoord #10 Gepost op: Maandag 15 Augustus 2011 - 08:23
|
|
bagheera
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Maandag 15 Augustus 2011 - 08:23 » |
|
Ik zat ook in die richting te denken... Wel vreemd dat als hij dus moeilijk aan t doen is je de koppeling intrekt, motor slaat af, je rolt uit tot een km of 30 (je reed 50 á 60), koppeling los en hoppa hij slaat weer aan en rijd weer een halve kilometer, dan weer hetzelfde verhaal. Op zich geluk dat hij dat nog wel deed want anders was het ver lopen geweest... Dus mijn idee is dat er iets op een gegeven moment te heet word waarna hij dus tijd genoeg heeft om in die korte uitrol periode af te koelen om er weer een halve km mee te rijden alvorens het weer begint. Als je met een koude motor begint kun je zeker een km of 5 á 6 rijden. Waarvan zeker een km of 3 vol gas. Wat dan neer komt op een km of 60p/u. Ik heb ook al zitten denken aan een zwevende klep... Maar dan zou je het eerder verwachten en alleen bij hoge toerentallen. Nu begint hij gewoon moeilijk te doen en kakt hij op een gegeven moment na even stotteren helemaal in. Dus Condensator of misschien bobine of bougie? Of gewoon allemaal vervangen? (Leertouwer heeft Mistu grondplaten comleet met alle spoelen, punten en condensater voor 60 tientjes). http://www.leertouwer.com/default.asp?id=21&artnr=31141-MIT-IMI&returnURL=id=59||page=1||ps=100||pg=||search_id=1||txtrows=||search_word=ontsteking||zoeken=Zoeken
|
|
|
|
« Laatste verandering: Maandag 15 Augustus 2011 - 08:25 door bagheera »
|
|
|
|
|
|
Antwoord #11 Gepost op: Woensdag 17 Augustus 2011 - 08:15
|
|
bagheera
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Woensdag 17 Augustus 2011 - 08:15 » |
|
De oplossing: vacuüm gezogen tank... Stom stom stom...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord #12 Gepost op: Woensdag 17 Augustus 2011 - 17:58
|
stekel
Bierfietser
Bier Beheer
Über Stamgast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Woensdag 17 Augustus 2011 - 17:58 » |
|
 (super grote grijns) Mooi zo, dan is dat probleem uit de wereld! Nou maar hopen dat ie goed blijft lopen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord #13 Gepost op: Woensdag 17 Augustus 2011 - 19:54
|
|
bagheera
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Woensdag 17 Augustus 2011 - 19:54 » |
|
Beert lekker met 16mm... Moet zeggen dat ie daarmee erg mooi loopt. Beter als die door de nl overheid opgelegde 10mm.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Antwoord #14 Gepost op: Woensdag 17 Augustus 2011 - 20:23
|
stekel
Bierfietser
Bier Beheer
Über Stamgast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Woensdag 17 Augustus 2011 - 20:23 » |
|
Ik ga toch maar eens kijken naar een ietsie grotere!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|