Pagina's: 1 2 »   Omlaag
  Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Gepost op: Maandag 02 Mei 2011 - 23:05
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Gepost op: Maandag 02 Mei 2011 - 23:05 »

Foto's heb ik helaas niet groter kunnen krijgen

http://www.4-stroke.net/en/photos-and-videos/photo-album/user-pictures/demonstratie-anti-bromfietsbelasting

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #1 Gepost op: Maandag 02 Mei 2011 - 23:11
stekel
Bierfietser
Bier Beheer
Über Stamgast
*

C-50, SS-50, PC-50 en m,n mening over scootah's

« Antwoord #1 Gepost op: Maandag 02 Mei 2011 - 23:11 »

Hou kom je daar nou weer aan?
Geweldig!!

Stekel....van eigen gruisch en puin.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Als ik net zo veel bier dronk als m,n Honda's benzine...zou ik praktisch niks drinken! Ik ben gestopt met roken....nu m,n PC-50 nog!

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #2 Gepost op: Dinsdag 03 Mei 2011 - 11:05
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #2 Gepost op: Dinsdag 03 Mei 2011 - 11:05 »

Je hebt geen idee hoeveel tijd ik soms steek in Google haha

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #3 Gepost op: Dinsdag 03 Mei 2011 - 13:52
Barry
Erelid
King of the road
*

« Antwoord #3 Gepost op: Dinsdag 03 Mei 2011 - 13:52 »

Cool!

Peter is de Google expert bij uitstek  8-)

Honda the power of dreams

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #4 Gepost op: Vrijdag 21 Oktober 2011 - 16:18
Firestone
Vaste Klant
*

« Antwoord #4 Gepost op: Vrijdag 21 Oktober 2011 - 16:18 »

Prachtig in 1974 een punt, nu weer aan de orde als het aan onze regering ligt :x
Deze kwam ik in het archief tegen

Ook was rond die tijd benzine op de bon, zodoende werd je brommer voorzien van een kenmerk. Dit was niet het geval voor 2 takt brommers.
« Laatste verandering: Vrijdag 21 Oktober 2011 - 16:25 door Firestone » Gelogd

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #5 Gepost op: Vrijdag 21 Oktober 2011 - 20:15
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #5 Gepost op: Vrijdag 21 Oktober 2011 - 20:15 »

Gaaf! Ik zal ze zo in het blog plaatsen!

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #6 Gepost op: Vrijdag 21 Oktober 2011 - 21:40
Admin
Administrator
Stamgast
*

« Antwoord #6 Gepost op: Vrijdag 21 Oktober 2011 - 21:40 »

http://www.4-stroke.net/en/news-blog/27-website/212-nl-benzine-op-de-bon

Nu nog even dieper in dat ingeslagen merkje duiken, want dat is wel interessant

vroem... VROEMMM... VRROOOAAAAP!!

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #7 Gepost op: Vrijdag 21 Oktober 2011 - 21:58
Magnadomo
What a rip-snorter!
Stamgast
**

« Antwoord #7 Gepost op: Vrijdag 21 Oktober 2011 - 21:58 »

Ik geloof dat ik ergens anders ook al een opmerking had gemaakt naar aanleiding van een artikel dat men APK voor bromfietsen wil invoeren.
Maar ook een artikel waarin onze noodlijdende regering wil promoten om oude bromfietsen te verschrotten om zodoende de moderne scooters van tegenwoordig meer aan de man te krijgen.
We moeten dus alert blijven want voordat we het in de gaten hebben worden onze oldtimers verdoemd tot een lang sterven achter in een vochtig schuurtje.
Ik maak van mijn Honda dan een echte verzetsstrjder.

Het is een artikel uit 2008 maar toch

http://nos.nl/artikel/81064-pleidooi-voor-apk-voor-brommers.html
« Laatste verandering: Vrijdag 21 Oktober 2011 - 22:01 door Magnadomo » Gelogd

It's a Ridgie Didge Honda CB50

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #8 Gepost op: Vrijdag 21 Oktober 2011 - 23:04
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #8 Gepost op: Vrijdag 21 Oktober 2011 - 23:04 »

Ik heb een mailtje naar Cok gestuurd om te vragen of hij wat meer weet over dat ingeslagen merkje

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #9 Gepost op: Zaterdag 22 Oktober 2011 - 11:38
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #9 Gepost op: Zaterdag 22 Oktober 2011 - 11:38 »

We hebben weer wat om uit te zoeken! Hulp wordt zeer gewaardeerd!

Citaat
Hallo Peter,
Leuke vraag en ik kan me dat nog herinneren, dat wil zeggen: de oliecrisis. Ik had toen een P 50 en kreeg ook benzinebonnen. Bij mij is er nooit iets in de brommer geslagen, en ik heb daar destijds ook niks over gehoord. Maar je stuurt een foto mee, wat kan betekenen dat er wel iets van een dergelijke regeling of voorschrift kan zijn geweest. Maar als je de wettelijke algemeen geldende regelingen bekijkt, zou het juist níet kunnen. Inslaan van nummers in een frame is - wettelijk gezien - heiligschennis, dat mag alleen de RDW doen. Kan het eventueel zijn dat het om iets heel anders gaat? Maar nogmaals: echt hard weten doe ik het niet.
Groet!

Cok

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #10 Gepost op: Zaterdag 22 Oktober 2011 - 13:26
Nexus6
Stamgast
**

' I'm Super How are You..'

« Antwoord #10 Gepost op: Zaterdag 22 Oktober 2011 - 13:26 »

Zie ook http://www.4-stroke.net/forum/index.php/topic,6351.0.html.

In april 2010 was hier weer sprake van en opperde 'men' voor 'aanschafbelasting' en wegenbelasting voor brommers.

Bij twijfel..'Altijd Kopen'..

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #11 Gepost op: Zaterdag 22 Oktober 2011 - 13:40
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #11 Gepost op: Zaterdag 22 Oktober 2011 - 13:40 »

@firestone: heb jij toevallig die foto uit het Nationaal Archief?

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #12 Gepost op: Zaterdag 22 Oktober 2011 - 15:32
Gold leader
Doe mij maar een baco :P
Stamgast
**

Nieuw: Gorilla Silverback project

« Antwoord #12 Gepost op: Zaterdag 22 Oktober 2011 - 15:32 »

Als 4-takt brommers in 1973 werden voorzien van een kenmerk (mss alleen in sommige streken) dan moeten er op dit forum toch eigenaren rondrijden met ori NL brommers uit/van die tijd die even kunnen kijken of ze een "vreemd" tekentje in de buurt van hun balhoofd hebben). (Heb zelf alleen Duitse en Japanse versies...)

Het is maar een idee

Groet

Project 1: Motordax Candy Gold met ori NL moto-kenteken uit '72, terug in A stand brengen 60%
Project 2: Nieuwbouw '75 ST50G + snorkeur 70%
Project 3: Terug in A-stand brengen Chaly '74 snor. 70%
Project 4: Honda Gorilla Silverback '80 snor 90%

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #13 Gepost op: Donderdag 27 Oktober 2011 - 19:39
Firestone
Vaste Klant
*

« Antwoord #13 Gepost op: Donderdag 27 Oktober 2011 - 19:39 »

@firestone: heb jij toevallig die foto uit het Nationaal Archief?

Peter,
de foto's komen uit het boekje "Nederlanders Onderweg"

http://www.wbooks.com/nederlanders-onderweg.html

Demonstratie anti-bromfietsbelasting 4 December 1974 Antwoord #14 Gepost op: Donderdag 27 Oktober 2011 - 20:46
stekel
Bierfietser
Bier Beheer
Über Stamgast
*

C-50, SS-50, PC-50 en m,n mening over scootah's

« Antwoord #14 Gepost op: Donderdag 27 Oktober 2011 - 20:46 »

Er schijnen ook nog wel wat filmpjes rond te zwerven op het web.
Ik ga eens een avondje googlen.
Maar om Magnadomo bij te staan......mijn brommers gaan niet verschroot worden en ik ga dan ook het verzet in!!

Stekel....van eigen gruisch en puin.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Als ik net zo veel bier dronk als m,n Honda's benzine...zou ik praktisch niks drinken! Ik ben gestopt met roken....nu m,n PC-50 nog!
  Pagina's: 1 2 »   Omhoog
Ga naar: