Pagina's: 1   Omlaag
  CB50F papieren aanvragen? Gepost op: Zaterdag 16 April 2011 - 23:40
hondarider
Proud to be LOUD!
*

« Gepost op: Zaterdag 16 April 2011 - 23:40 »

Beste forumleden,

Ik ben reeds in 't bezig van een Honda CB50F , deze zou ik willen inschrijven als een B-klas bromfiets.
Is dit mogelijk, heb enkel papieren van verlies , die stammen uit 2006
Ik vrees dat deze ga gezien worden als motorfiets?
Weet iemand raar voor mij!? :cry:

-Ik kom uit Belgie-

CB50F papieren aanvragen? Antwoord #1 Gepost op: Maandag 18 April 2011 - 10:55
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #1 Gepost op: Maandag 18 April 2011 - 10:55 »

Hoi Hondarider,

De papieren van verlies, wat houdt dat precies in? Ben je de bijbehorende papieren kwijt en heb je na aangifte (bij de politie?) een bewijs van verlies gekregen?

Ik neem ook aan dat de CB50F ooit als B is geclassificeerd en is dit misschien een artikel waar je verder mee kunt? Zoniet, laat het even weten, dan gaan we verder zoeken

Citaat
Hallo,
Ik ben mijn portefeuille verloren, en daarmee ook mijn gelijkvormigheidsattest van mijn brommer. Ik ken de procedure om een nieuwe aan te vragen, maar het probleem is dat de desbetreffende constructeur niet meer bestaat. Het gaan om een Puch maxi uit 1978. Hoe ga ik nu best te werk?

Citaat
Er bestaat een vaste procedure bij de FOD Mobiliteit en Vervoer om aan een gelijkvormigheidsattest te geraken van constructeurs die niet meer bestaan. Er dient in voorkomend geval contact te worden opgenomen met deze overheidsdienst. Zij duiden dan op hun beurt iemand aan die identificatieplaatjes en gelijkvormigheidsattesten mag afleveren.
Contactgegevens :

FOD Mobiliteit en Vervoer
Mobiliteit en Verkeersveiligheid
Directie Wegverkeer - DIV
City Atrium
Vooruitgangstraat 56
1210 Brussel (Sint-Joost-ten-node)
Tel. : 02 277 30 50 (infokiosk)
Vraag naar de Directie B1
(Technische directie)

(bron: http://wegcode.be/forum/showthread.php/28176-Gelijkvormigheidsattest-brommer-b-klasse-puch-maxi?s=f6e4c6636ec85e615e77cf81712c6970&p=160428&viewfull=1#post160428)

Even ter verduidelijking voor de Nederlandse lezers:

Een klasse A bromfiets in België heet hier een Snorfiets en moet voldoen aan de volgende eisen:
Dit is een twee- of driewielig voertuig dat uitgerust is met een motor van maximum 50 cc.
Het kan op een horizontale weg niet sneller rijden dan 25 km/uur.
Het heeft achteraan een geel plaatje.

Belangrijk:
  . Valhelm is verplicht. (uitgezonderd postbodes tijdens dienst)
  . Bestuurder minimum 16 jaar.
  . Geen rijbewijs nodig.

Een klasse B bromfiets in België heet hier een Bromfiets en moet voldoen aan de volgende eisen:
Twee- of meerwielig voertuig met een motor van maximum 50 cc.
Kan op een horizontale weg niet sneller rijden dan 45 km/uur.

Belangrijk:
  . Een valhelm is verplicht op bromfietsen klasse B zonder passagiersruimte.
    (uitgezonderd postbodes tijdens hun dienst)
  . Rijbewijs A3 is verplicht als je geboren bent na 14 februari 1961.
  . 16 jaar: minimum leeftijd om met een klasse B te mogen rijden.
  . 18 jaar: als je een passagier vervoert.

bron:
http://www.gratisrijbewijsonline.be/zwakfietswet.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bromfiets#Bromfiets_klasse_B

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

CB50F papieren aanvragen? Antwoord #2 Gepost op: Maandag 18 April 2011 - 11:51
hondarider
Proud to be LOUD!
*

« Antwoord #2 Gepost op: Maandag 18 April 2011 - 11:51 »

Hoi Hondarider,

De papieren van verlies, wat houdt dat precies in? Ben je de bijbehorende papieren kwijt en heb je na aangifte (bij de politie?) een bewijs van verlies gekregen?

Ik neem ook aan dat de CB50F ooit als B is geclassificeerd en is dit misschien een artikel waar je verder mee kunt? Zoniet, laat het even weten, dan gaan we verder zoeken

Citaat
Hallo,
Ik ben mijn portefeuille verloren, en daarmee ook mijn gelijkvormigheidsattest van mijn brommer. Ik ken de procedure om een nieuwe aan te vragen, maar het probleem is dat de desbetreffende constructeur niet meer bestaat. Het gaan om een Puch maxi uit 1978. Hoe ga ik nu best te werk?

Citaat
Er bestaat een vaste procedure bij de FOD Mobiliteit en Vervoer om aan een gelijkvormigheidsattest te geraken van constructeurs die niet meer bestaan. Er dient in voorkomend geval contact te worden opgenomen met deze overheidsdienst. Zij duiden dan op hun beurt iemand aan die identificatieplaatjes en gelijkvormigheidsattesten mag afleveren.
Contactgegevens :

FOD Mobiliteit en Vervoer
Mobiliteit en Verkeersveiligheid
Directie Wegverkeer - DIV
City Atrium
Vooruitgangstraat 56
1210 Brussel (Sint-Joost-ten-node)
Tel. : 02 277 30 50 (infokiosk)
Vraag naar de Directie B1
(Technische directie)

(bron: http://wegcode.be/forum/showthread.php/28176-Gelijkvormigheidsattest-brommer-b-klasse-puch-maxi?s=f6e4c6636ec85e615e77cf81712c6970&p=160428&viewfull=1#post160428)

Even ter verduidelijking voor de Nederlandse lezers:

Een klasse A bromfiets in België heet hier een Snorfiets en moet voldoen aan de volgende eisen:
Dit is een twee- of driewielig voertuig dat uitgerust is met een motor van maximum 50 cc.
Het kan op een horizontale weg niet sneller rijden dan 25 km/uur.
Het heeft achteraan een geel plaatje.

Belangrijk:
  . Valhelm is verplicht. (uitgezonderd postbodes tijdens dienst)
  . Bestuurder minimum 16 jaar.
  . Geen rijbewijs nodig.

Een klasse B bromfiets in België heet hier een Bromfiets en moet voldoen aan de volgende eisen:
Twee- of meerwielig voertuig met een motor van maximum 50 cc.
Kan op een horizontale weg niet sneller rijden dan 45 km/uur.

Belangrijk:
  . Een valhelm is verplicht op bromfietsen klasse B zonder passagiersruimte.
    (uitgezonderd postbodes tijdens hun dienst)
  . Rijbewijs A3 is verplicht als je geboren bent na 14 februari 1961.
  . 16 jaar: minimum leeftijd om met een klasse B te mogen rijden.
  . 18 jaar: als je een passagier vervoert.

bron:
http://www.gratisrijbewijsonline.be/zwakfietswet.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bromfiets#Bromfiets_klasse_B

Da Racing Duck,

Met papieren van verlies bedoel ik, een attest van de politie waar opstaat dat je de officiële papieren ben verloren.
Met deze papieren mag je 1 maand voorlopig rijden , deze zijn bedoeld om de officiële papieren terug aan te vragen.
Maar aangezien deze vanuit 2008 komen (ipv 2006 , mijn excuses hiervoor) zijn deze al lang niet meer gelden.
Maar ik zou graag de cb inschrijven als een B-klas, maar ik weet niet of dit mogelijk is, aangezien deze origineel 80km/u loopt.
Dus zou ik nu de cb afstellen op 45km/u en bij de lokale politie gaan voor aanvraag van papieren , en mogelijks 't vragen voor hem in te schrijven als een Cb.

Maar ik heb horen vallen dat de Honda Cb 50 F gebruikt werd als motorfiets, maar ik weet nog niet wat men voorganger er met gedaan heeft.

Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Groeten,
Hondarider!

CB50F papieren aanvragen? Antwoord #3 Gepost op: Maandag 18 April 2011 - 12:11
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #3 Gepost op: Maandag 18 April 2011 - 12:11 »

Maar ik zou graag de cb inschrijven als een B-klas, maar ik weet niet of dit mogelijk is, aangezien deze origineel 80km/u loopt. Dus zou ik nu de cb afstellen op 45km/u en bij de lokale politie gaan voor aanvraag van papieren , en mogelijks 't vragen voor hem in te schrijven als een Cb. Maar ik heb horen vallen dat de Honda Cb 50 F gebruikt werd als motorfiets, maar ik weet nog niet wat men voorganger er met gedaan heeft.

Hi Hondarider!

Het lijkt me erg lastig om een motorfiets om te zetten naar klasse B gezien de wettelijke constructiebepaling is dat de CB50F een motorfiets is of in ieder geval géén klasse B. Hier in NL doet de Rijksdienst van Wegverkeer er moeilijk over en ik denk zelfs dat het niet mogelijk is. Andersom wel overigens. Van Bromfiets naar Motorfiets is onder bepaalde voorwaarden wel mogelijk.

Dan moet je nog iets in je gedachten houden:
Wees er absoluut zeker van dat je verzekering dit accepteert! Als jij de CB50F omvormt tot klasse B en de politie dit accepteert, dan betekent dat nog niet direct dat je verzekering dit ook doet. Dus vraag dit na voordat er problemen komen na een ongeval

Ik ben benieuwd!

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

CB50F papieren aanvragen? Antwoord #4 Gepost op: Maandag 18 April 2011 - 17:11
hondarider
Proud to be LOUD!
*

« Antwoord #4 Gepost op: Maandag 18 April 2011 - 17:11 »

Maar ik zou graag de cb inschrijven als een B-klas, maar ik weet niet of dit mogelijk is, aangezien deze origineel 80km/u loopt. Dus zou ik nu de cb afstellen op 45km/u en bij de lokale politie gaan voor aanvraag van papieren , en mogelijks 't vragen voor hem in te schrijven als een Cb. Maar ik heb horen vallen dat de Honda Cb 50 F gebruikt werd als motorfiets, maar ik weet nog niet wat men voorganger er met gedaan heeft.

Hi Hondarider!

Het lijkt me erg lastig om een motorfiets om te zetten naar klasse B gezien de wettelijke constructiebepaling is dat de CB50F een motorfiets is of in ieder geval géén klasse B. Hier in NL doet de Rijksdienst van Wegverkeer er moeilijk over en ik denk zelfs dat het niet mogelijk is. Andersom wel overigens. Van Bromfiets naar Motorfiets is onder bepaalde voorwaarden wel mogelijk.

Dan moet je nog iets in je gedachten houden:
Wees er absoluut zeker van dat je verzekering dit accepteert! Als jij de CB50F omvormt tot klasse B en de politie dit accepteert, dan betekent dat nog niet direct dat je verzekering dit ook doet. Dus vraag dit na voordat er problemen komen na een ongeval

Ik ben benieuwd!

Hei Da Racing Duck,

Dit zeggen had ik ook zitten denken, maar ik heb ook horen vallen iets in verband met een 'afstelbewijs' , dingen dat ze vroeger als gelijkvormigheidsattest hadden van bromfietsen.

Maar ik ga morgen naar 't lokale politiebureau en het gaan bekijken hoe de CB al eerder is ingeschreven.

Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: