Pagina's: 1   Omlaag
  Vraag over keuringseisen honda cb 50 j Gepost op: Donderdag 19 Augustus 2010 - 00:55
Ekhart
Bijna vaste klant hier!
**

« Gepost op: Donderdag 19 Augustus 2010 - 00:55 »

Zo mijn honda cbtje is zo goed als af heel wat uren in gestoken onderhand maarja.
Nu las ik de keuringseisen.

*  De constructiesnelheid mag maximaal 45 of 25 (snorfiets) km per uur bedragen. De meting gebeurt op een snelheidsmeetbank

Ik las eerder in dit forum dat iemand een ss had die 56 liep terwijl op keuring 55 het maximum is.
ik dacht dat hier stond 45??????

* De geluidsproductie mag de waarde, die in de typegoedkeuring is vastgelegd,  niet overschrijden. De uitlaat, de motor, de carburateur en het luchtfilter moeten origineel zijn en overeenkomen met de typegoedkeuring.

Mijn luchtfilter is nu een powerfilter.
Wat is de max Db voor een honda cb 50 dan?
Hoe kan ik dit thuis meten :-s
misschien dat hij een klein beetje too noisy is?

* De remvertraging moet tenminste 4,0 m/sec2 bedragen. De remmen moeten in goede staat verkeren en op twee wielen werken. Met een rij- en remproef op de weg wordt de remvertraging beoordeeld.

Wordt die gemeten als je 45 rijdt?

Graag zou ik dit nog even willen weten.
En natuurlijk horen jullie 't wanneer er weer een cb op de weg komt :-p

Vraag over keuringseisen honda cb 50 j Antwoord #1 Gepost op: Donderdag 19 Augustus 2010 - 10:52
andre562
Vaste Klant
*

« Antwoord #1 Gepost op: Donderdag 19 Augustus 2010 - 10:52 »

Je moet je niet te druk maken over al deze eisen, zo streng wordt er niet gekeurd, zorg dat je brommer
technisch goed voormekaar is, geluidsmeting wordt niet gedaan, dat wil niet zeggen dat je gelijk met een "open pijp" moet aan komen. Bij mij deed de keurmeester even een rondje om het gebouw om even te remmen, verlichting controle, bel controle, nummers controle en tenslotte op de bank voor de snelheid, en die was inderdaad 56 , snelheid wordt tot 55 km gedoogd. Dit was met de ss. Met de c320 werd alleen maar naar de wielbasis gekeken en de nummers gecontroleerd. Hangt ook een beetje vanaf welke keurmester je treft.

gr. andré.
  Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: