Pagina's: 1   Omlaag
  Engelse Dax zonder papieren :s Gepost op: Woensdag 16 Juni 2010 - 11:50
jazzper
Groentje
*

« Gepost op: Woensdag 16 Juni 2010 - 11:50 »

Ik ben in het bezit van een Dax. De vorige eigenaar zou deze uit Engeland hebben gehaald. (Helaas is zij vertrokken naar Australie, dus daar heb ik niks meer aan!!) Het framenummer is:112805. Deze zou van voor 74 moeten zijn. Ik heb geen enkele papieren is het toch nog mogelijk deze te laten keuren als bromfiets?

Engelse Dax zonder papieren :s Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 16 Juni 2010 - 11:57
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 16 Juni 2010 - 11:57 »

Hi Jazzper,

Kijk of je van Honda NL een bouwjaar verklaring kunt krijgen op basis van je frame nummer. Als je dat hebt is kentekening geen groot probleem denk ik.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/brommer/keuren/Nederlandse_bromfiets_voorzien_van_een_kenteken.htm

En vooral -niet- zeggen dat je hem uit het buitenland gehaald hebt, want dan worden wel papieren vereist.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/brommer/invoeren/bromfiets_eerder_geregistreerd_in_ander_europees_land.htm

Tot slot: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/algemeen/nieuwe_regels_invoer_oudere_voertuigen_ak.htm

Succes

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

Engelse Dax zonder papieren :s Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 16 Juni 2010 - 12:15
jazzper
Groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 16 Juni 2010 - 12:15 »

Contact opgenomen met Honda Nederland. Helaas kunnen zij niks voor mij betekenen:

We kunnen u als volgt berichten:

ons onderzoek levert geen enkel gegeven op.
De Honda database waaruit wij putten is onvolledig in de periode tot ongeveer 1982.
een en ander heeft te maken met de in die tijd nog niet of nauwelijks aanwezige automatisering/digitalisering.
Dit type Honda Dax is ook nooit door Honda Nederland als bromfiets geleverd geweest in de jaren 70.

Het spijt ons u in dit geval niet beter te kunnen berichten.

Engelse Dax zonder papieren :s Antwoord #3 Gepost op: Woensdag 16 Juni 2010 - 12:36
Peter van Geelen
4-Stroke.net Founder
Administrator
King of the road
*

« Antwoord #3 Gepost op: Woensdag 16 Juni 2010 - 12:36 »

Hmmm, da's minder. Je zou eens andere dax eigenaren naar (een deel) van hun framenummer kunnen vragen en op die manier een jaartal en eventueel met jurisprudentie op basis daarvan een kenteken kunnen aanvragen.

Citaat
Documenten overleggen
Bij de keuring moet het bouwjaar of de datum eerste ingebruikname worden vastgesteld. Als dit niet mogelijk is aan de hand van de bromfiets, kan u worden gevraagd om het bouwjaar of de datum eerste ingebruikname aan te tonen met een document. Dit kan een rekening van destijds of een garantiebewijs zijn.

Zelf een aanschafbon maken?

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
"Intelligentie is de mate waarin men het reeds geleerde in twijfel durft te trekken en bereid is nieuwe ideen te aanvaarden"

Engelse Dax zonder papieren :s Antwoord #4 Gepost op: Woensdag 16 Juni 2010 - 13:35
jazzper
Groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: Woensdag 16 Juni 2010 - 13:35 »

hmmm dat klinkt ook als een mission impossible :s

Van een vriend kreeg ik de tip om de bromfiets eerst in Duitsland te verzekeren om vervolgens met die papieren de bromfiets in NL te kunnen keuren. Klinkt voor mij ook als een mission impossible! Iemand enig idee over deze suggestie?

Engelse Dax zonder papieren :s Antwoord #5 Gepost op: Maandag 21 Juni 2010 - 23:29
Barry
Erelid
King of the road
*

« Antwoord #5 Gepost op: Maandag 21 Juni 2010 - 23:29 »

Kijk of je aan Duitse papieren kan komen!
Volgens mij kan je hem tegenwoordig ook gewoon laten keuren zonder verder extra papieren bij oldtimers.
Zolang hij maar aan alle eisen voldoet.

Honda the power of dreams

Engelse Dax zonder papieren :s Antwoord #6 Gepost op: Woensdag 07 Juli 2010 - 10:37
Lude
Vaste Klant
*

Op motorkenteken

« Antwoord #6 Gepost op: Woensdag 07 Juli 2010 - 10:37 »

Hallo

Ik zou even contact opnemen met DVLA in Engeland DVLA is Engelse RDW.

Succes

Engelse Dax zonder papieren :s Antwoord #7 Gepost op: Dinsdag 03 Augustus 2010 - 15:25
HerrPikkestein
Vaste Klant
*

« Antwoord #7 Gepost op: Dinsdag 03 Augustus 2010 - 15:25 »

kun je aantonen dat de brommert voordat de kentekens ingevoerd zijn op de nederlandse weg heeft gereden (oude verzekeringspapieren oid uit die tijd?)

Engelse Dax zonder papieren :s Antwoord #8 Gepost op: Woensdag 04 Augustus 2010 - 09:38
ceedee
Stamgast
**

« Antwoord #8 Gepost op: Woensdag 04 Augustus 2010 - 09:38 »

Weet je het engelse plaatnummer?

Engelse Dax zonder papieren :s Antwoord #9 Gepost op: Woensdag 03 November 2010 - 12:50
Gold leader
Doe mij maar een baco :P
Stamgast
**

Nieuw: Gorilla Silverback project

« Antwoord #9 Gepost op: Woensdag 03 November 2010 - 12:50 »

Kijk of je aan Duitse papieren kan komen!
Volgens mij kan je hem tegenwoordig ook gewoon laten keuren zonder verder extra papieren bij oldtimers.
Zolang hij maar aan alle eisen voldoet.

volgens mij ook, als ie maar 97 is kom je heel ver zonder papieren. Vraag maar bij die man van Funmotors.nl die doet het vaker...

Project 1: Motordax Candy Gold met ori NL moto-kenteken uit '72, terug in A stand brengen 60%
Project 2: Nieuwbouw '75 ST50G + snorkeur 70%
Project 3: Terug in A-stand brengen Chaly '74 snor. 70%
Project 4: Honda Gorilla Silverback '80 snor 90%
  Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: