De tijd dat het plaats vond ligt al weer ver achter mij(1960-1990). Ik ben 4 x per bromfiets en 10 x met de motor en 5 x met de fiets Engeland in geweest.Nu kan en lukt het mij niet meer vanwege mijn gezondheid....Schotland in het voorjaar als de heide in bloei staat is prachtig...de dalen hangen vol met mist en de spookverhalen zijn denkbaar en voelbaar...heerlijk..ook als je van de prachtige muziek houdt, het iele geluid van een enkele doedelzak doet rillingen over je lijf lopen.....Mystera,Enya etc.
Ik heb veel foto's gemaakt van al dat moois....Engeland vakantieland ?....... ja, absoluut!!!
Er is veel veranderd,niet altijd ten goede maar dat is overal in de wereld.
Er zijn mensen met mij mee geweest omdat ik door mijn connecties overal binnen kon komen. Als je goed zaait...kan je ook een goede oogst verwachten.
Ik kwam soms met prachtige kado's voor mijn Engelse vrienden bv. een originele antieke kortstaart Friesche hangklok. Ik kreeg dan weer antiquarische boeken(16de eeuw) en een soort van bewijs van een geldlening compleet met zegels uit de 17 de eeuw.Of ik gaf een originele Delfsblauwe tegel uit de 16de eeuw of iets dergelijks, buitenlanders zijn gek op ons cultureel erfgoed uit het verleden.(een dergelijke tegel kost niet zo veel als je de waarde van een goede ontmoeting er tegenover stelt)
Nederlanders staan bekend om hun gierigheid en Engelsen om hun gereserveerdheid, geen van tweeën hoeft waar te zijn, respect voor elkaar is het enige dat telt.
Ik heb zo een prachtige collectie Emblemen van de R.A.F en de RN uit WWII kunnen vergaren, allemaal met de hand gemaakt van o.a. de Swordfish,Catalina e.a.
Ik heb ik de hand weten te leggen op een collectie emblemen, WWII, van de A.(American) A.
(Air)F.(Force), U.S.N(Navy) and U.S.M(Marine)C.(Corps).
Volgens de US. Foundation of Patch Collectors de grootste en mooiste en zeldzaamste collectie ooit bij een persoon gezien. Van de 120 stuks zijn er 70 ontworpen door Walt Disney waarvan het bestaan tot dat moment nog geheel onbekend was. Door goed speurwerk van 10 jaar ben ik achter alle info van deze emblemen gekomen. Musea hebben belangstelling getoond voor mijn collectie. Er tussen zit o.a. het embleem van het 32nd Sqn van Soesterberg in leer, ten tijde van WWII vlogen zij van Hato A.B. ,Curacao met de P47 Thunderbolt als verkenners van vijandelijke onderzeeboten.
Van dit embleem ,Walt Disney Design, zijn er maar 2 in de wereld bekend. Een in het museum van Washington en de andere bij mij.
De USN en USMC zijn wat dat betreft nog zeldzamer, er is grote belangstelling voor....
Kort samen gevat, reizen is voor mij een grotere betekenis dan alleen maar plezier hebben........ontmoeten...is belangrijker..
Daarom hebben mijn toerritten altijd met een cultureel thema en dat trekt steeds meer mensen aan...... rijd eens een keertje mee...leuk voor je netwerk...

Nogmaals volgende keer.....mijn trips naar de VS, meevaren op vliegdekschepen en mee vliegen met de F-14 Tomcat enz.
Ik weet niet hoe ingewikkeld het is op deze site foto's te plaatsen, het is en blijft een 4 takt site dus misschien niet zo geschikt voor foto's die niet direct in verband staan met 4-takt, wel met 4 takt reizen en fantastische motor -en bromfiets belevenissen.(ik zal het Barry een vragen)
Hartelijke groet
Herman
Ik kan makkelijk een boek schrijven over mijn leven ,wat ik ga doen...
Jullie reactie vind ik wel leuk...schrijf ook een leuk verhaal...ik ben benieuwd.