na weer een tijdje stil te zijn geweest heb ik me nu weer wat te melden. de naven zijn inmiddels op geknapt en staan weer te glimmen. de casal velgen waren niet in de staat dat ik hoopte dat ze zouden zijn. daar heb ik dus een ander nieuw setje voor besteld. binnen kort is de verkoper een mailte sturen waar ze blijven ben in middels 2 weken verder en heb nog geen velgen gezien.
met de naven had ik ook nog een paar kleine tegen slagen. voor de achternaaf heb ik een verkeerde kering gekregen.

op het zakje stonden de goede maten enkel op de kering stonden verkeerde maten. en met de voor naaf had ik het probleem dat de bus die tussen de lagers hoort niet bij die naaf hoorde. dus als ik nu met de naaf aan het schudden ga hoor je die bus leuk tussen de lagers rammelen. als het goed ik komen dinsdag wel de juiste onderdelen aan dan kan ik de naven af maken. hopelijk is dan de voorvork er ook dan kan ik kijken of de alu kroonplaat past. of dat ik hier nog dingen voor moet gaan aan passen.
verder ben ik nog bezig geweest met de voorvork. deze wou ik demonteren om op te knappen enkel willen de chromen bussen niet los komen zit te veel oxidatie en rommel tussen. nou bood er iemand een ss50zb2 voorvork met wiel aan met 2 chrome bussen er op. ik zij nog tegen mij zelf dat ik het niet mocht doen. helaas kan ik slecht luisteren.
zullen sommige mensen wel denken wat moet je nou met zoon lelijke schijfrem voorvork in een ss met opgevoerde achter rem. simpel het zb2 voorwiel met rem rotzooi blijft keurig in de kast liggen.. de zb2 voorvork heeft een remklauw bevestig aan de poot zelf zitten. dat zou dus sterker moeten zijn dan 2 nokjes waar je een spatbord op hoort te monteren, met andere woorden. met een beetje mazzel kan ik nu een nood stop maken zonder dat ik een nieuwe onder poot in de vork moet knutselen.
dan maar een paar kiekjes van de opgepoetste naven om jullie weer tevreden te houden.
onder ca95 boven op c110

het gepoetste tot nu toe....

tot zo ver ze er nu bij liggen.

de noof licht nog steeds in de zelfde hoek waar hij voorheen lag. die moet enkel nog voor zien worden van een draadboom verlichting en tandwielen en ketting.
de zb en cd65 kunnen er weer een seizoen tegen aan.
de cb550 ook bijna daar moet ik enkel nog even de uitlaten dicht laten lassen.