Pagina's: 1   Omlaag
  Met een TS50DX de Alpen in. Gepost op: Donderdag 11 Februari 2010 - 18:31
DAX6
Vaste Klant
*

« Gepost op: Donderdag 11 Februari 2010 - 18:31 »

Met een TS50DX de Alpen in, je lijkt wel gek !!
Daar dacht ik toen nog niet aan. Samen met een Honda SS50 ,zwaar opgevoerd en een CD 50H en dan een idioot met zo'n achterlijke oude stoterstangen machine.
Ik was de lachende 3de zoals later zou blijken.
Zwaar beladen vertrokken wij uit mijn woonplaats. Ik had een zelfgebouwde aanhanger met BMX velgen uitgerust achter mijn DX gemonteerd. Dat liep lekker soepel.
De anderen hadden hun machines zwaar beladen met veel te veel kleding e.d.
Ik kampeer al vanaf mijn jeugd en met een lichtgewicht tent van Slee Buitensport, een slaapzak tot -20 graden en een infloatable matje , een paar O.B.'s hempjes en broeken had voldoende bij mij. Daarnaast natuurlijk lichtgewicht kookgerei enz.
We zouden naar Der Schweiz gaan om Alpen te bedwingen en we zouden dat doen door de Rijn stroomopwaarts te volgen. Het werd een prachtige tocht langs beroemde steden en kastelen. Mijn machine hield het zeer goed uit en het benzineverbruik was wat ik verwachtte, gemiddeld 1: 50-60 (normaal haal ik 1:70)
De 2 anderen echter moesten regelmatig hun tank volgooien en ik lachte mij dan slap.
Met een beetje jaloers schuin oog lachten ze dan maar mee.
Bij de motorolie had ik een heel klein beetje Molycote gegoten om een eventuele vast loper te voorkomen en de draaiende delen soepeler te laten lopen. Het motortje zong...In het bergachtige gebied werd het pas echt leuk, mijn machine was natuurlijk de oudste van het stel en we spraken af dat de anderen die natuurlijk veel sneller waren dan ik boven op iedere berg op mij zouden wachten en dat was maar goed ook.
Het geniale idee van Master Honda een olieleiding van de TS vanuit het blok naar de cilinderkop van de machine te maken deed nu haar vruchten afwerpen.
De stampertjes werden keurig van olie voorzien en de grote koelribben deden vervolgens hun werk. Die snelle jongens kampten nu en dan met zeer hete olie en moesten noodgedwongen soms iets langer wachten tot hun blok was afgekoeld. Ze hadden geen extra externe radiateur gemonteerd.
De Clausen pass was de mooiste beklimming die ik mij kan herinneren, de top lag in de sneeuw. Ik heb er mooie foto's gemaakt.
De totale reis,Oostenrijk, Zwitserland,Frankrijk,Duitsland,Luxemburg ,Belgie en ons kikkerlandje bracht de totale afstand op ca 4000 km.
Mankementen : TS50DX,2 x lekke band, 1 bougie vervangen, 2x contactpuntjes gesteld, service beurt gegeven en kleppen gesteld.
Mankementen SS/CD ,verbrande klep,gat in zuiger,lekke banden...
Ik zelf : pijnlijke kont, verbrand door de zon, 1 x van een berg af gevallen.
Een vakantie om nog een keer over te doen :eek:

Met een TS50DX de Alpen in. Antwoord #1 Gepost op: Donderdag 11 Februari 2010 - 19:27
FhM_Honda
Stamgast
**

voor onderdelen van motoren voor projecten MAIL

« Antwoord #1 Gepost op: Donderdag 11 Februari 2010 - 19:27 »

Mooie vakantie
Heb je foto's?

)-(,{},|\|,|),/-\
 0   v   a  e   a
 n   e           n
 d   r            k
 e   w           o
 r    i            o
 d   n           p
 e   n
 n   i
     n
     g
     e
     n

Met een TS50DX de Alpen in. Antwoord #2 Gepost op: Donderdag 11 Februari 2010 - 22:43
DAX6
Vaste Klant
*

« Antwoord #2 Gepost op: Donderdag 11 Februari 2010 - 22:43 »

Als het goed is zijn die er nog(1974). Dan moet ik wel gaan graven tussen ca.45.000 andere negatieven (ik ben free-lance fotograaf geweest).Er zijn ook dia's gemaakt,ik hoop dat ik nog iets kan vinden. ???

Met een TS50DX de Alpen in. Antwoord #3 Gepost op: Vrijdag 12 Februari 2010 - 08:21
FhM_Honda
Stamgast
**

voor onderdelen van motoren voor projecten MAIL

« Antwoord #3 Gepost op: Vrijdag 12 Februari 2010 - 08:21 »

Dat is wel ff zoeken.
Suc6

Is echt wel tijd geleden, veel forum gebruikers waren toen nog niet hier.

Wil zelf (als ik tijd heb) ook nog zo,n vakantie doen.

)-(,{},|\|,|),/-\
 0   v   a  e   a
 n   e           n
 d   r            k
 e   w           o
 r    i            o
 d   n           p
 e   n
 n   i
     n
     g
     e
     n

Met een TS50DX de Alpen in. Antwoord #4 Gepost op: Zondag 14 Februari 2010 - 12:10
Barry
Erelid
King of the road
*

« Antwoord #4 Gepost op: Zondag 14 Februari 2010 - 12:10 »

Mooi verhaal weer, Herman!
Krijg meteen weer zin om ook weer op m'n CD te springen en ver weg te rijden 

Honda the power of dreams

Met een TS50DX de Alpen in. Antwoord #5 Gepost op: Zondag 28 Februari 2010 - 16:41
Arontje91
Vaste Klant
*

« Antwoord #5 Gepost op: Zondag 28 Februari 2010 - 16:41 »

Vet man! Met een brommer 4000 km rijden? Pfftt dat lijkt me best killing.
Hoeveel cc heb je dan? Word je niet dol als je 100km/u rijd en je blok 8000rpm draait?

Met een TS50DX de Alpen in. Antwoord #6 Gepost op: Woensdag 03 Maart 2010 - 08:44
DAX6
Vaste Klant
*

« Antwoord #6 Gepost op: Woensdag 03 Maart 2010 - 08:44 »

Ik rijd nooit opgevoerd. De TS50DX had een Belgisch blok ,goed voor ca 70-80 km/uur.
Met een aanhanger echter niet zo handig een dergelijke snelheid i.v.m. stabiliteit.
Dat reed de Zuendapp (zie mijn verhaal bij luide uitlaten, mijn avonturen in Frankrijk)
veel leesplezier
Herman
  Pagina's: 1   Omhoog
Ga naar: