Hallo Allemaal
We zijn weer wat verder en alweer de nodige probleempjes gehad.
Ik zeg probleempjes want ze zijn inmiddels ook al weer opgelost.
Even een foto van mijn CB50J

De keuring staat voor volgende week zaterdag op de agenda, ja zaterdag want ze gaan daarvoor overwerken.
Er schijnt zo'n groot aanbod van bromfiets keuringen te zijn.
Maar even terug naar de probleempjes.
Ik kreeg de CB niet lekker stationair aan het draaien en wat mij opviel was dat de bougie ook redelijk zwart was.
Ik was al bang voor enrstige schade maar ben is eerst met wast anders aan de slag gegaan.
Bij het loshalen van het lucht filter viel het filter bijna in poeder met vettigheid uit elkaar, wat smerig was dat bah...
Als oplossing heb ik een strook afzuigfilter van 53 mm afgeknipt en dat rond het filter aan gebracht.
Daarna de carb nog een keer uit elkaar en in de gebruiks aanwijzing las ik iets over de naald afstelling en heb het klipje terug gezet van de derde naar de tweede stand. (van af de bovenzijde)
Alles weer in elkaar gezet en een heel groot schiet gebedje gedaan en toen choke uit aantrappen en .... ja hoor pakte direct aan en het was alleen nog maar een kwestie van staionair afstellen en de gaskabel speling afstellen en hij loopt fantastich.
Blijft mooi rustig 1500 rpm draaien en ook na gas geven zakt ie keurig terug naar 1500rpm.
Stop gezet en laat in de middag nog een keer gestart en perfect aanpakken.
En ik heb er nog zo'n ouderwetse ding-dong bel opgezet want er zit geen claxon op de brommer en je moet toch laten horen dat je er aan komt.
Deze weel elke avond de CB starten en dan op naar zaterdag en een kenteken erbij.
Dan zijn we helemaal klaar.
henk